پارس ناز پورتال

چرا بعضی وقت ها نامزدی بهم میخورد؟

چرا بعضی وقت ها نامزدی بهم میخورد؟

فلسفه وجودی دوران نامزدی، ایجاد فرصتی مناسب جهت آشنایی با اخلاقیات، روحیات و ویژگی ‌های شخصی و شخصیتی دختر و پسر با یكدیگر می باشد. در واقع در این دوران افراد سعی می كنند نسبت به یكدیگر و نقاط قوت و ضعفشان شناخت حاصل كرده و این آگاهی را اساسی جهت ایجاد تفاهم و موفقیت در زندگی مشترك آینده شان قرار دهند.

 

غیرممكن نیست كه طرفین پس از مدتی كه از دوران نامزدی شان گذشت متوجه عدم سنخیتشان با یكدیگر شده و در دوراهی وحشتناكی بین ماندن و ادامه دادن یا ترك كردن و رها شدن قرار گیرند.

 

معمولا افراد وقتی در چنین موقعیتی قرار می گیرند دچار برخی اشتباهات می شوند:

– عدم توجه به یافته ها: برخی نسبت به یافته ها و شناختشان نسبت به فرد مقابل دچار تردید شده و خود را با این گمان كه ممكن است اشتباه كرده باشند و فرد مقابل ایرادی ندارد،‌گول می زنند. در واقع این گروه با این افكار سعی در انحراف افكار و به اشتباه انداختن خود دارند.

 

– حل شدن تفاوت ها پس از ازدواج: گروهی از جوانان وقتی به تمایز فاحش خود و فرد مقابل پی می برند،‌ به این فكر میكنند كه ازدواج به دلیل نیروی جادویی خود (عشق) خود به خود همه مشكلات و تمایزها را حل می كند. در حالیكه یقینا عشق قبل از وصال بیشتر و قوی تر از عشق بعد از وصال است.

 

– تصمیم بر تغییر فرد مقابل: برخی دیگر چون از سویی فرد مقابل را با ملاك های خود هم سنخ نمی بینند و از سوی دیگر جرات بر هم زدن نامزدی شان را ندارند تصمیم می گیرند، فرد مقابل ر همانگونه كه دوست دارند بسازند و تغییر دهند. غافل از آنكه افراد در این سن و سال تغییر ناپذیرند.

 

– و …

 

معمولا افراد به دلیل وابستگی های عاطفی و شرایط اجتماعی نمی دانند كه چه كاری باید انجام دهند و در نهایت نمی توانند درست تصمیم بگیرند. به همین دلیل به برخی نكات در این دوران لازم است:

 

– سعی كنید واقع بین باشید.

 

– خانواده را در جریان شرایط موجود قرار داده و مدتی از آنها جهت فكر كردن و به نتیجه رسیدن فرصت بخواهید.

 

– حتما مشكلات و شرایط موجود را با یك مشاور متخصص در میان گذاشته و از راهنمایی های وی بهره بگیرید.

 

– به تنها چیزی كه فكر می كنید و باید برایتان ارزش داشته باشد زندگی آینده تان باشد نه حرف و حدیث اطرافیان و آشنایان یا مشكلات پیش رو.

 

معمولا افراد به دلیل وابستگی های عاطفی و شرایط اجتماعی نمی دانند كه چه كاری باید انجام دهند و در نهایت نمی توانند درست تصمیم بگیرند

 

– درست است كه تلاش شما در جهت برطرف شدن مشكلاتتان با فرد مقابل (نامزدتان) است اما اگر در نهایت قادر به حل مشكلات نشدید و نظ مشاور هم همین بود بدانید كه جدایی در این مرحله بسیار بهتر،‌ مفیدتر و راحتتر از جدایی پس از ازدواج می باشد.

منبع:تبیان