پارس ناز پورتال

دعای زیبای مخصوص حضرت شعیب

مجموعه : مذهبی
دعای زیبای  مخصوص حضرت شعیب

شعیب یكى از پیامبران الهى بود كه در راه ابلاغ توحید و هدایت مردم رنج ها برد و از نامردمان و پیروان شرك و شیطان مصیبت ها كشید. مردمان مدین، هم در اعتقادات و باورها دچار گمراهى و كج اندیشى بودند وهم در رفتارهاى اجتماعى به بیراهه مى رفتند و هم در دادوستداهل خیانت بودند. شعیب به فرمان الهى دامن همت به كمرزده به تبلیغ توحید ناب، و مبارزه با مفاسد اجتماعى و اقتصادى آنان مى پرداخت.

اما مردمى كه به باورهاى باطل و عادت هاى نادرست خو گرفته بودند شعیب را تخطئه و از باورها و سنّت هاى خود دفاع مى كردند. شعیب به آنان گفت: من قصدى به جز اصلاح تا آن جاكه بتوانم، ندارم. موفقیت من به دست خداست، بر او توكل كردم و به سوى او بازمى گردم.»

شعیب مردم را به توبه و توحید فراخواند و از این كه عذاب الهى، كه بر امّت هاى پیشین نازل شده، بر آنان نیز نازل شود آنان را بیم داد.

اما آن مردم به جاى هشیارى، شعیب را تهدید كردند كه اگر حرمت خویشانت نبود، تو را سنگسار مى كردیم.روشنگرى و مبارزه فرهنگى فكرى شعیب ادامه یافت تا آن هنگام كه سران كفر و جهل، شعیب و مؤمنان را
بر سر دوراهى قرار دادند و گفتند:

وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَی ءٍ عِلْماً عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنا رَبَّنا افْتَحْ بَیْنَنا وَبَیْنَ قَوْمِنا بِالْحَقِّ وَأَنْتَ خَیْرُ الفاتِحِینَ؛
دانش پروردگار ما همه چیز را فرا گرفته است، بر خداوند توكل كردیم. بارالها، بین ما و این مردم به حق داورى كن و تو بهترین داورانى.

نفرین شعیب مستجاب شد و عذاب الهى بر تبهكاران فرود آمد