پارس ناز پورتال

دلیل اصلی فر نشدن بعضی موها

دلیل اصلی فر نشدن بعضی موها

بعضی خانم‌ها علاقه خاصی به فر کردن موهای‌شان به صورت دایمی دارند. گذشته از اینکه باید از موهای فرشده که تغییرات ساختمانی پیدا کرده‌اند به خوبی مراقبت کرد، عده‌ای از خانم‌ها هستند که نتیجه مطلوبی از فر کردن موهای‌شان نمی‌گیرند. در مورد فر نشدن دایمی موها، حرف و حدیث فراوان است. عدم کسب نتیجه مطلوب ناشی از چند علت است. بافت موها عامل خیلی مهمی است. موهای ظریف و نازک، نسبت به دیگر موها، به سختی فر شده و موقع فر کردن، شکننده، آسیب‌دیده و پیچ‌خورده می‌شوند….

 

بعضی از مواد فرکننده باید مدتی طولانی‌ روی موها بماند تا بتواند مو را شکسته و آنها را فر کند. اگر این مواد زودتر از زمان لازم شسته شوند، موها به خوبی فر نمی‌شوند. اگر ماده خنثی‌کننده نیز به مدت لازم روی موها نماند یا به دلایلی عمل نکند، پیوندهای شیمیایی مو به حالت اولیه برگشت کرده و در نتیجه، فر شدن موها به‌طور مطلوب انجام نمی‌گیرد. خنثی‌کننده‌هایی که حاوی پراکسید هیدروژن هستند بعضی اوقات تضعیف یا غیرفعال می‌شوند و در نتیجه، خنثی کردن به خوبی انجام نگرفته و نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد. آب‌کشی قبل از مصرف خنثی‌کننده برای از بین بردن همه مواد باقی‌مانده احیاکننده خیلی مهم است.

 

نکته بعدی، فر کردن در بارداری است. اگر چه بعضی از آرایشگران عقیده دارند که در بارداری موها کمتر فر دایم را به خود می‌گیرند اما هیچ پایه و اساس علمی برای این عقیده وجود ندارد. از آنجا که قسمت قابل رویت موها در بالای سر یک بافت مرده است، تغییرات به وجود آمده در بدن نظیر بارداری تاثیری بر این قسمت موها ندارد. بعضی اوقات، شدت چربی موها در طی بارداری به خاطر تغییر فعالیت غدد چربی پوست سر، نوسان می‌کند. این تغییر ممکن است بافت یا ظاهر موها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر قبل از فر کردن دایمی موها به خوبی با شامپو شسته شوند، تغییرات چربی هیچ تاثیری در فر کردن نخواهد داشت.

 

 

در آخر نیز توصیه می‌کنم به علت تغییرات ساختمانی ناشی از موادشیمیایی در موهای فر شده (شدت این تغییرات متناسب با قدرت ماده شیمیایی به کار رفته است) باید نکاتی را هنگام شامپو زدن و شانه کردن رعایت کنید.

 

شامپوی مناسب شما، شامپوی اسیدی ضعیف است که نسبت به انواع قلیایی در موقع خیس بودن کمتر باعث باد کردن موها و در نتیجه جدا شدن سلول‌های لایه خارجی می‌شود. استفاده از یک نرم‌کننده بعد از شامپو نیز الزامی است؛ چون شانه زدن را آسان می‌کند و درخشندگی را به موها برمی‌گرداند. استفاده از حالت‌دهنده همچنین با کاهش ایجاد الکتریسیته ساکن از سیخ شدن موها جلوگیری می‌کند.