پارس ناز پورتال

درست کردن موهای برای پسر بچه های بازیگوش

درست کردن موهای  برای پسر بچه های بازیگوش

گاهی پسر بچه ها به دلایلی مثل بازیگوشی یا کم سن و سال بودنشان برای رفتن به سلمانی و منتظر ماندن تا زمان نوبت و بعد هم کوتاهی مو ابراز بی میلی کرده و برای رفتن به آرایشگاه با ما سر نا سازگاری دارند و تا راضی کردنشان برای این منظور کلی زمان و انرژی می گیرند .چه بهتر که ما بتوانیم خودمان با استفاده از روشهایی ساده این کار را در منزل و در فرصت زمان مناسبی که فرزندمان احساس رضایت نشان می دهد، انجام دهیم که این خود به مرور زمان تمرینی است برای این حرفه و کم کم ما را به زدن موی فرزندمان حتی با مدل مشخصی آشنا خواهد ساخت.نا گفته نماند که در ابتدای کار این تنها مرتب کردن موها به طور مبتدی و کاملا غیر حرفه ای است ، اما حتما در ابتدای کار رضایت شما را جلب خواهد کرد.

 

مرحله ی اول : بسیار مهم است که این کار با رضایت فرزندتان انجام پذیرد، پس احساس خوشایند و شادابی اولین قدم برای شروع کار است.

 

مرحله ی دوم : بستن پیش بند و خیس کردن کامل موها که این می تواند برای پسر بچه های بازیگوش و در سنین پایین با آب بازی در حمام همراه باشد .

 

مرحله ی سوم : پس از اینکه موها را کاملا خیس کرده و برای کوتاهی آماده کردید خیلی مرتب آنها را شانه بزنید به طوری که همه ی موها اطراف سررا بپوشانند، چتری ها در جلوی سربه سمت پیشانی، دو طرف سر به سمت گوشها و پشت سر نیز تا گردن خوب شانه شود.

 

مرحله ی چهارم: چتری ها را از سمت راست پیشانی تا سمت چپ آن با دقت خیلی صاف و یک اندازه کوتاه کنید.پشت سر را نیز به سمت پایین خوب شانه زده و در قست گردن صاف و یک اندازه کوتاه کنید. شقیقه ها و موهای دو طرف گوشها را نیز در پشت به سمت پایین شانه زده و شقیقه ها را صاف بزنید، از خود بچه بخواهید که با دست لاله ی گوشش را به سمت پایین خم کرده تا شما به راحتی بتوانید اضافه های موهای روی گوش را مماس با پشت گوش، گرد و یکدست تا پشت سر صاف کنید.

 

مرحله ی پنجم : چتری ها را پس از کوتاهی به سمت بالا شانه زده و موهای قسمت بالای سر را بر اساس معیار اندازه ی چتری ها که همه را با هم به بالا شانه کرده اید کم کم کوتاه کنید . برای راحتی کار موها را از جلو لایه لایه جدا کنید و با زاویه ی قائمه ( 90 درجه ) به سمت بالا بزنید.

 

مرحله ی ششم: دو طرف شقیقه ها را به سمت جلوی صورت شانه زده و اضافه های آن را بزنید، سپس آنها را به سمت گوش شانه کرده و با همین معیار دو طرف گوشها را کوتاه کنید.پس از اتمام کوتاهی دو طرف در قسمت بالای سر همه ی موها را دوباره به سمت بالا شانه زده و ابتدا در جهت راست با هم شانه کرده، اضافه ها را بزنید و بعد در جهت چپ.

 

مرحله ی هفتم : نوبت به پشت سر می رسد و چون ابتدای کار دور سر را مرتب کرده ایم و پایین موهای پشت سر که منظور روی گردن است نیز صاف شده است، حال باید تمام موهای پشت سر که کاملا خیس است را به سمت بالا شانه زده و قسمت پایین آن را خورد تر کرده تا کم کم که به قسمتهای بالا می رسد تنها نوک موها را زده و روی آن را مرتب کنید.

 

 

تذکر 1: بهتر است برای بار اول تنها نوک موها را آن هم خیلی کم کوتاه کنید تا کم کم دستتان بیاید.

تذکر 2: گاهی موی فرزندتان بلند بوده و تنها می خواهید کمی روی آنها را مرتب کنید که برای این کار بهتر است پس از کوتاهی جلو و چتری و اندازه زدن موهای اطراف سر، آنها را در قسمت بالای سر به دلیل بلند بودن، کاملا به سمت عقب کشیده و با زاویه ی 30 درجه، کمی مماس با سر، نوک موها را بزنید که باید توجه داشته باشید که در اینجا چتری ها از موهایی که می خواهیم بزنیم جدا خواهد بود.

 

تذکر 3:پس از اتمام کار بهترین راه چک کردن موها این است که با چهار انگشت خود ( همه ی انگشتان یک دست به جز شست ) موهای همه ی قسمت های سر را چک کنید به این ترتیب که اول موهای بالای سر را بین چهار انگشت قرار دهید و کمی به سمت بالا بکشید و ببینید همه آنها یک اندازه اند یا نه که در صورت بلندی در بعضی قسمتها اضافه ها را بزنید. بعد دو طرف سر و در نهایت پشت سر را چک کنید.

تذکر 4: برای تمیزی کار، موهای ریز پشت گردن را با احتیاط و آرام با تیغ زده و صاف کنید.