پارس ناز پورتال

دانشنامه امام علی (ع) باهزاران مطلب علمی وارد دنیایی مجازی شد

مجموعه : مجله خبری روز
دانشنامه امام علی (ع) باهزاران مطلب علمی  وارد دنیایی مجازی شد

دانشنامه امام علی (ع) با 2 هزار و 84 مطلب علمی و ارزشمند به همت محققان پایگاه حوزه نت در فضای مجازی منتشر شد.

مدیر امور پایگاه‌های معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: این دانشنامه در قالب 106 نمایه (سرفصل) که شامل 21 نمایه اصلی و 85 نمایه فرعی‌اند؛ از هم اکنون در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گرفته است.

حجت الاسلام احمدی نژاد گفت: دانشنامه امام علی (ع) با هدف گردآوری و عرضه مطالب ارزشمند پیرامون شخصیت امام علی(ع) و به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان عرضه شده است.

حجت الاسلام احمدی نژاد با بیان اینکه این دانشنامه، شامل مجموعه مقالات دانش پژوهان حوزه و دانشگاه، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه و نگارخانه است افزود: فضائل و مناقب امام (ع)، اخلاق و سیره امام (ع)، آثار و منابع گردآوری شده از سخنان و نامه‌های امام (ع) در مکتب امام (ع)؛ امام (ع) از ولادت تا هجرت، امام (ع) از هجرت تا غدیر، امام(ع) از غدیر تا پایان دوران خلفا از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

وی به برخی از نمایه‌های فرعی این دانشنامه اشاره کرد و گفت: پدر و مادر امام(ع)، تربیت امام (ع) در دامان پیامبر (ص)، پیشگامی امام (ع) در اسلام و ایمان، امام (ع) و لیله المبیت، امام (ع) در غزوه عشیره و بدر از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه به شمار می‌رود.

علاقمندان برای استفاده از این دانشنامه می‌توانند به نشانی اینترنتی www.hawzah.net مراجعه کنند.