پارس ناز پورتال

جایگزین نوین بجای wifi

مجموعه : مجله خبری روز
جایگزین نوین بجای wifi

از دو سال پیش تاکنون در یک شرکتِ ارتباطات در پاریس، از فن آوری انتقال داده ها از طریق نور موسوم به «لای فای» استفاده می‌شود.

سدریک مایر مدیر شرکت اولد کام در این باره بیشتر توضیح می‌دهد: « برای خواندن داده‌ها چیزی داریم که به آن دریافت کننده «لای فای» می‌گویند. این دستگاه، اطلاعات را در مرحله اول تشخیص و بعد آنها را به موزیک تبدیل می‌کند. مثلا اگر آن را زیر این لامپ مخصوص قرار دهیم، شروع به نواختن موسیقی می‌کند.»

به گزارش یورنیوز کاربرد دیگر این فن آوری ارسال فایل‌های ویدیوئی است. به این صورت که تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته از طریق پرتوهای نور به تلویزیون منتقل می‌شوند.

با اینکه در مزیت‌های «لای فای» شکی نیست ولی هنوز با کامل شدن فاصله دارد.

ژان ایو بودک استاد دانشکده پلی تکنیک لوزان در سوئیس در این مورد می‌گوید : سیستمی که از طریق آن با لامپ ارتباط برقرار می شود مثلا تلفن هوشمندتان، باید قابلیت دریافت پرتوهای نوری را داشته باشد. مسئله ای که نسل فعلی تلفن های همراه نسبت به آن محدودیت دارند.

درحال حاضر تعدادی از شرکت های آلمانی، ژاپنی و آمریکایی در تلاشند تا اپلیکیشن وب این فن آوری را طراحی کنند. در پاریس وعده تولید این محصول از سال 2014 آن هم با قیمتی کمتر از هشتاد یورو داده شده است.