پارس ناز پورتال

زمان مناسب عوض کردن مسواک

زمان مناسب عوض کردن مسواک

یک مسواک معمولی می تواند بیش از ده میلیون جرم و باکتری را درون خود جای دهد.

مسواك وسیله ساده و در عین حال مفیدی برای تمیز و سالم نگه‌داشتن دندان‌ها محسوب می‌شود كه در صورت بی‌توجهی به نكات لازم در حین خرید مسواك و نیز درست استفاده‌نكردن از آن سلامت دندان‌های شما را به خطر می‌اندازد.

مسواک محیطی بسیار مستعد برای پرورش میکروارگانیسم ها یا موجودات ریز میکروسکوپی است. این باکتری ها تهدید خیلی بزرگی برای این مرواریدهای سفید نخواهند بود.

بهترین نوع مسواك، مسواكی است كه در دهانتان كاملا احساس راحتی كرده و دندان‌هایتان را بخوبی تمیز كند. مخروطی یا مستطیلی‌بودن سر مسواك و موج‌دار، صاف یا قوس‌داربودن ریشه‌های مسواك كاملا به شما بستگی دارد. هر نوعی را كه انتخاب می‌كنید، باید با آن احساس راحتی كنید و به آسانی به تمام نقاط دهان شما دسترسی داشته باشد.

به گفته متخصصان، تعویض مسواک یا تعویض سر مسواک (در صورتی که از مسواک برقی استفاده می کنید) به طور متوسط هر ۳ ماه یکبار صورت گیرد. البته این مدت زمان بیشتر از اینکه به خود مسواک بستگی داشته باشد به دارنده مسواک مربوط می شود. اگر شما دستان سنگینی داشته باشید برس مسواک ممکن است بسیار سریعتر از این زمان فرسوده شود.

چون مسواك محیط مناسبی برای رشد میكروب‌ها، باكتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها به شمار می‌رود، دقت كنید كه بعد از هر سرماخوردگی، گلودرد و عفونت، افتادن در محیط‌های آلوده یا استفاده توسط افراد دیگر، مسواك خود را تعویض كنید.

نکته: مهم نیست از مسواك دستی و معمولی استفاده می‌كنید یا مسواك‌های برقی، چیزی كه حائز اهمیت است تعویض بموقع آن است. زمان تعویض مسواك تنها موقعی است كه نیازی به تقویم و زمان‌بندی ندارد.