پارس ناز پورتال

عجیب و خاص‌ ترین بازی جهان (عکس)

عجیب و خاص‌ ترین بازی جهان (عکس)
از آنجایی که سال هاست تکنولوژی و کامپیوترها دنیای بازی را تسخیر کرده اند بازی های تخته ای مانند شطرنج بسیار کمتر شده است اما هنوز هم این بازی ها می توانند به نوعی خاص باشند. به گزارش پارس ناز جیسون روهر به تازگی یک بازی تخته ای جدید ساخته است که می توان از آن به عنوان منحصر به فردترین بازی دنیا یاد کرد. او این بازی را "بازی ای برای یک نفر" نام گذاری کرده است که دلیل آن را در ادامه متوجه خواهید شد.



عجیب و خاص‌ ترین بازی جهان (عکس)

این بازی قرار نیست به دست نسل امروزی بشر برسد چرا که قرار است در نقطه ای ناشناس از آمریکا درون زمین دفن شود تا شاید به وسیله آیندگان کشف شده و آن ها این بازی را انجام دهند به همین علت نام این بازی به این صورت در آمده است.تنها در مورد این بازی گفته شده است که کمی به مانند شطرنج می ماند و قوانین آن به دست هیچ کسی به جز یابنده آن خوانده نخواهد شد. جیسون حتی خودش هم این بازی را تا به انتها نرفته است بلکه تنها قوانین آن را نوشته تا توسط آیندگان یافت شود. 

تخته این بازی از تیتانیوم ساخته شده است و نزدیک به 8 کیلوگرم وزن دارد. همچنین برای آنکه آیندگان بتوانند این بازی را انجام دهند قوانین بازی در برگه های خاص و تجزیه ناپذیری نوشته و درون یکی از مهره های بازی قرار گرفته است.در مراسم رونمایی از بازی که نمونه های خاصی از آن رونمایی شد به هر کدام از چند ده هزار تماشاگر پاکتی داده شد که درون پاکت ها 900 آدرس متفاوت از نقاط مختلف دنیا قرار داشت که از این رو میلیون ها آدرس میشود. او میگوید اگر همه آدرس ها هم چک شوند باز هم نزدیک به 2700 سال آینده این بازی بالاخره پیدا خواهد شد. 

منبع:باشگاه خبرنگاران