پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل گری اولدمن

بیوگرافی کامل گری اولدمن

    تاریخ تولد : 21 مارچ 1958 محل تواد :لندن ،انگلستان نام تولد: لئوناردو گری اولدمن ئوناردو گری اولدمن در 21 مارچ 1958 در نیوکراس لندن واقع در انگلستان متولد شد. پدرش جوشکار و مادرش خدمتکار بود . اما او توانست پس از زحمات بسیار بورس تحصیلی کالج درامای رزبروفورد را به دست بیاورد،جایی که با مدرک لیسانس در رشته هنرهای نمایشی در سال 1979 از آنجا فارغ التحصیل شد .


او همزمان با جامعه نمایشی یانگپیل گرنویچ همکاری کرد و دهه 80 را بازی در نقش های مختلف و بسیار پشت سر گذاشت که از این میان به ازدواج پاپ اشاره کرد که به خاطرش جایزه بهترین نوآمده سال را از سوی آکادمی فرینگستام اوت دریافت نمود و همزمان مجله درامای انگلستان او را بهترین بازیگر سال 1985 لقب داد. اولین فیلم سینمایی وی در سال 1986 و در حماسه سیدونانسی شکل گرفت که در آن نقش یک ششلول بند به نام سیید

را ایفا می کرد و باز هم به خاطرش جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را از سوی موسسه استاندارد اونینگ دریافت کرد
درسال 1988 به نقش هایی که جوارتون نقاش دهه شصت نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و

سریال انگلستان شد. او توانایی ویژه ای برای فرو رفتن در ون بتهوون در عشق ابدی (1994) نمونه خوبی برای مدعی است. اولدمن در 16 فوریه سال 97 دونیا فیورنتینو ازدواج کرد که در 13 آپریل 2001 به جدایی رسید در حالی که دو فرزند داشت پیش از آن نیز بین اکتبر 90 تا 92 همسر اوما تورمن بود. او هم چنین ازدواج اولش با لسلی مانویل که پیش از آغاز دهه نود به جدایی کشیده شد یک فرزند دارد.


قد او 178 سانت است.او ایفا گر کارکتر سیریوس بلک در آثار هری پاتر می باشد والدینش جوشکار و پیشخدمت بودند و توانست با بردن بورس تحصیلی کالج دارامالی رزبرفورد انگلستان وارد عرضه هنر شود و همان جا مدرک کارشناسی خود را در هنرهای نمایشی گرفت که مصادف با 1979 بود او همزمان در مدرسه نمایش جوانان گرینویچ به آموزش پرداخت و در اوایا دهم 80 در چندن نمایش بازی کرد که از آن میان می توان به ازدواج پاپ اشاره کرد که جایزه بهترین نوآمده سال را از سوی موسسه فرینگ برایش به ارمغان آورد و هم چنینی از سوی نشریات با تحسین روبرو شد


اولین اثر سینمایی وی یک بیوگرافی حماسی با نام سید و نانسی در سال 1986که آن هم با جایزه ای از جشنواره اویننگ استاندارد روربرو شد . در سال 1988 از سوی آکادمی انگلستان در عرضه فیلم و سریال نامزد بهترین بازیگر مرد شد که در نتیجه بازی در نقش یک مرد شصت ساله به نام جوارتون توانایی وی در تغییر فیزیکی برای نقش های متفاوت و استفاده از لهجه های گوناگون به او این اجازه را داد تا در نقش گوناگونی ایفاگر باشد و چندین کارکتر به یاد ماندنی خلق کند از جمله هارولی اسوالد در جی اف کی 91 ، لودویگ بنتهون درعشق ابدی (94) و پلیس فاسد اثر فراموش نشدنی لئون(94)