پارس ناز پورتال

ناسازگاری هایی که در ویندوز 7 وجود دارد

ناسازگاری هایی که در ویندوز 7 وجود دارد

پس از انتشار ویندوز 7 بسیاری از برنامه‌ها كه پیش از این با ویندوز اكس‌پی و ویستا سازگاری كامل داشت، هنگام اجرا روی ویندوز 7 با مشكل مواجه شد. بسیاری از این نرم‌افزارها با انتشار نسخه‌های جدیدتر، این مشكل را رفع كرده و براحتی در ویندوز 7 نیز اجرا و مورد استفاده كاربران قرار گرفت، اما برخی از این برنامه‌ها همچنان نسخه جدیدی را منتشر نكرده‌ و كاربران نیز نیازمند استفاده از آنها هستند. برای رفع این مشكل، قابلیتی در ویندوز 7 گنجانده شده است كه به كمك آن می‌توانید با اعمال تغییراتی در تنظیمات سیستم‌عامل هنگام اجرای برنامه مورد نظر، سازگاری آن نسبت به اجرا در ویندوز 7 را افزایش داده و از برنامه مورد نظر در این ویندوز استفاده كنید.

چنانچه شما هم برنامه‌ای در اختیار دارید كه هنوز هم به اجرای آن در ویندوز 7 علاقه‌مندید و به‌دنبال راه حلی برای انجام این كار هستید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال كنید:

1‌ـ‌ به كنترل پانل ویندوز بروید و روی گزینه Find and fix problems كلیك كنید. (چنانچه كنترل پانل ویندوز شما به‌صورت كلاسیك است، می‌توانید روی آیكون Troubleshooting دوبار كلیك كنید)

2‌ـ‌ در بخش Programs روی گزینه Run programs made for previous versions of Windows كلیك كنید.

3‌ـ‌ اولین پنجره به‌نمایش درآمده را با انتخاب گزینه Next طی كنید.

4‌ـ‌ در این مرحله جستجوی نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل، آغاز شده و پس از اتمام عملیات جستجو این فهرست به شما نمایش داده می‌شود. پس از نمایش فهرست نتایج باید نرم‌افزار موردنظر خود را از فهرست موجود انتخاب كرده و روی گزینه Next كلیك كنید.

5‌ـ‌ در این مرحله باید روی گزینه Try recommended settings كلیك كرده و منتظر بمانید تا تنظیمات پیشنهادی برای اجرای نرم‌افزار به آن اختصاص یابد.

6‌ـ‌ حال باید با كلیك روی گزینه Start the program نرم‌افزار را اجرا كرده و در نهایت روی گزینه Next كلیك كنید.

7‌ـ‌ چنانچه در مرحله 6 نرم‌افزار بدرستی اجرا شده باشد، باید گزینه Yes, save these settings را در این مرحله انتخاب كنید، در غیر این‌صورت با انتخاب گزینه No, Try again باید نسبت به اجرای نرم‌افزار با تنظیمات دیگر اقدام كنید تا بهترین تنظیمات برای اجرای صحیح نرم‌افزار مشخص شود.