پارس ناز پورتال

شش نوشیدنی گرم مضر و انواع کم ضررتر

شش نوشیدنی گرم مضر و انواع کم ضررتر
 

همۀ ما در مورد خواص چای سبز و قهوه ي سیاه به اندازه کافی شنیدیم. اما حقیقت آن هست که این نوشیدنی هاي کم انرژی خواسته ما را نسبت به مواد مقوی ،خامه اي و راحت ارضا نمی‌کند..

در این فصل بهره گیری از قهوه لاته ،هات چاکلت و دیگر نوشیدنی هاي گرم ترویج پیدا میکند.این مایعات در روزهای سرد شما را وسوسه میکند و به رژیم خوراکی شما آسیب می‌رساند.این نوشیدنیها دلچسب و گوارا میباشند و تنها ضرر موجود در انها قند هست.وجود 4 تا 5 واحد شهد (شربت) درهر نوشیدنی حدود 150 تا 300 واحد انرژی مایع در بدن ذخیره میکند.پس گذشته آن که نداسته از نوشیدنی هایي بهره گیری کنید که انرژی زیادی دارند. شش نوشیدنی گرم زیان آور و انواع کم ضررتر آن ها را بررسی کنید.

 

هات چاکلت ناسالم :هات چاکلت سفید استارباکس

هنگامی که هات چاکلت سفارش می‌دهید تصور میکنید که یکی ازسبکترین نوع را گزینه کرده اید.اما این معجون کف آلود سنگین تر از آن هست که به نظر می‌رسد. با خوردن هات چاکلتی که روی آن را خامه چکیده متشکل از 2 درصد شیر پوشانده هست حدود 490 واحد انرژی، یا 65 درصد چربی اشباع شده به صورت هرروز وارد بدن شما میشود.این ماده در مقایسه با دو تکه آبنبات چوبی مقدار بیشتری قند خواهد داشت.

از هات چاکلت استارباکس بهره گیری کنید

مقدار هات چالکلت را کاهش دهید ودر آن از شیربی چربی به جای خامه چکیده بهره گیری کنید.این امر کمتر از 200 واحد انرژی به بدن شما می بخشد با این روش نه تنها هات چاکلت مورد علاقه تان را نوشیده اید بلکه انرژی آن را به کمتر از نیم کاهش داده اید.

این قهوه طعم بی نظیر اي دارد اما بهتر هست به جای نوشیدن این قهوه زیان آور تکه اي کیک بخورید. قهوه پامکین با خامه نه تنها حاوی مقدار زیادی انرژی هست_ چیزی در حدود 330 واحد انرژی_بلکه شهد (شربت) موجود در آن شامل قند ،فرکتوز و شکرقهوه ایست که به شدت به دندان ها آسیب میرساند.

قهوه دارچینی دانکین دونات را بعنوان جایگزین بهره گیری کنید.

قهوه هاي طعم دار در بازرسی انرژی بسیار موثر هست برای بدست آوردن تنها 15 واحد انرژی میتوانید از این قهوه هاي طعم دار بهره گیری کنید.اگر حدود 30 واحد انرژی احتیاج داشتید کافی هست یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید.

 

اسپرسو زیان آور: موکای کلاسیک سیتل

افزودن مقدار کمی شکلات به قهوه به نظر بی خطر هست اما ضرر فراوانی دارد.ک لاته معمولی چیزی درحدود 190 واحد انرژی دارد در حالیکه یک موکا معمولی حدود دو برابر یعنی 420 واحد انرژی دارد که این مقدار معادل انرژی هست که از 50 گرم شکر بدست می‌آید.

برترین جایگزین برای این قهوه، لاتـه کلاسیک سیتل هست

از لاته کم چرب که روی آن با پودر کاکائو پوشیده شده هست بهره گیری کنید. این ماده تقریبا 100 واحد انرژی دارد.لاته ي کلاسیک سیتل به اندازه موکا زیان آور نیست.حد اقل در روز هاي بعد لباسهایتان تنگ نخواهد شد.

 

نوشیدنی کاراملی زیان آور: ماچیوتو کاراملی

این نوشیدنی به علت افزودن مقداری کارامل به یک دسر شباهت بیشتری دارد.یک نوشیدنی 60 گرمی حدود 430 واحد انرژی دارد و مقدار قند آن از یک تکه شکلات ماکادامیا اکثر هست.

از لاته آی بون پین بودن چربی با خامه کم چرب بهره گیری کنید

حتی با وجود خامه کم چرب که حدود 20 واحد، انرژی را افزایش می‌دهد این نوشیدنی از ماچیاتو بهتر هست.

 

لاته ها زیان آور : لاته فندفی فاقد چربی ام سی دونالد

به طور کلی بهره گیری از لاته بدون چربی توصیه میشود چرا که این ماده 100 واحد انرژی و 30 درصد کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین میکند.اما این قضایا در مورد لاته ام سی دونالد صدق نمیکند.یک لاته معمولی 220 واحد انرژی و 55 گرم قند دارد.

از کاپوچینو ام سی دونالد بهره گیری کنید

به گفته پزشک لیپرت کاپوچینو حاوی مقدار کمی شیر هست پس اثری از شیر پر چرب دیده نمی‌شود.این نوشیدنی 120 واحد انرژی داشته و مضررات کمتری دارد.

 

نوشیدنی هاي طعم دار: قهوه کاریبو با عصاره سیب

اگرچه این قهوه نام میوه اي دارد اما نمیتوان آن را مشابه اي از یک نوشیدنی سالم دانست.در شهد سیب آن ترکیبی از خامه ، دارچین و کارامل (شکر سرخ) هست.درمقدار متوسط این ماده 400 واحد انرژی و 71 گرم قند وجود دارد.

از موکا لایتبری کریبو بهره گیری کنید.

این نوشیدنی با طعم راستبری نیاز شما به میوه جات و شکلات را بر آورده می‌کند.در صورت بهره گیری از شیرفاقد چربی و خامه چکیده بدون چربی در آن حدود 185 واحد انرژی خواهد داشت.