پارس ناز پورتال

مواد غذایی که از استخوان‌ها محافظت می‌کند

مواد غذایی که  از استخوان‌ها محافظت می‌کند
 

یک محقق طب اسلامی گفت: کشک، انواع کلم، پونه، مرزه، پودر سنجد، چهارمغز، کنجد با پوست به صورت خام، سبزی‌ها، میوه‌ها، روغن زیتون، نور مستقیم آفتاب، خرما و شیره خرما از استخوان‌ها محافظت میکند.

سیدعلی ابوالحبیب اظهار داشت: غذا هاي خوب برای استخوان‌ها غذاهایی میباشند که سرشار از مواد کلسیم و فسفردار باشند.

وی گفت: کشک، انواع کلم، پونه، مرزه، پودر سنجد، چهارمغز، کنجد با پوست به صورت خام، سبزی‌ها، میوه‌ها و روغن زیتون، نور مستقیم آفتاب، خرما و شیره خرما موادی میباشند که از استخوان‌ها محافظت میکنند.

این محقق طب اسلامی افزود: مصرف غذا هاي سرشار از کلسیم و فسفر برترین غذایی برای محافظت از استخوان‌هاست و از طرفی نرمش و ورزش هرروز نیز موجب قوی‌تر شدن و استحکام استخوان‌ها میشود.

ابوالحبیب بیان داشت: مصرف چای، انواع ترشی‌ها بدون بهره گیری از مصلح، مصرف بیش از حد سرکه و ماست، مصرف چای و پنیر در وعده صبحانه بدون گردو و بهره گیری نکردن از نور مستقیم خورشید برای استخوان‌ها زیان آور هست.

وی اضافه کرد: خوردن غذاهایی که برای استخوان زیان آور است، موجب می شود که غدد درون‌ریز وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند زیرا چهار غده پاراتیروئید که پشت غده تیروئید در گردن قرار دارند، اگر کار خود را به خوبی انجام ندهند، اسکلت و استخوان‌بندی بدن دچار اشکال شده و موجب بروز مریضی‌هاي استخوانی میشود.