پارس ناز پورتال

بهترین نوع شیر برای مصرف کدام شیر است

بهترین نوع شیر برای مصرف کدام شیر است
 

می‌گویند در بهشت 4 چشمه جوشان وجود دارد  که یکی از آنها شیر هست ،اول ژوئن هم روز جهانی شیر بود تنها ماده غذایی که این افتخار را داشته که  روزی به نامش ثبت شده هست .

 

با این وجود بر اي تعداد زیادی از ما این مسئله هنوز حل نشده  که برترین نوع شیر برای مصرف کدام شیر هست مردم  میگویند که شیرهای سنتی چیز دیگری هست ،عده اي هم که طعم شیرهای معمولی را نمی پسندند مشتری شیرهای مدت دار میباشند که گرچه خیلی هاي دیگر هم آن را حاوی مواد نگه دارنده و زیان آور می‌دانند .

 

درصد چربی شیر هم این وسط معضلی شده برخی شیر کاملا بی چربی میخورند و برخی دیگر معتقدند که این شیر ها مزه آب می‌دهد نه طعم شیر حقیقی .

 

 

اما واقعا چه نوع شیری برترین گزینش هست؟

 

برخلاف تصور عموم مردم پزشکان می‌گویند که شیر هاي به اصطلاح مدت دار برترین نوع شیر هست .

پزشک خاکزاد می‌گوید که شیر هاي که توسط اشعه uv میکروب زدایی میشوند یعنی به اصطلاح شیر هاي مدت دار از برترین نوع شیر گزینش می‌شوند همین طور این روش مطمئن ترین روش در میکروب زدایی شیر هست به همین علت این شیر ها مطمئن ترین و با کیفیت تر از انواع دیگر میباشند .

 

 

اما فکر میکنید غلظت چربی شیر تا چه اندازه باید باشد؟

اگر شما هم باور عموم مردم را داشته باشید مطمئنا بر این باورید که هر چه کمتر، بهتر حتی صفر درصد اما باور کنید که این طور نیست .چربی شیر تا دو نیم درصد چربی مناسبی هست که گرچه با کمی اغماض می‌توان شیر هاي 3 درصد یا همان پر چرب خود ما را هم شامل حالش کرد و شیر با درصد بالای این مقدار چربی شیر پر چرب محسوب می‌شود .

پس نگران نباشید  و با خیال راحت این شیر ها را بخورید اما فعالیت را هم فراموش نکنید چرا که درست هست که به این طریق از ویتامین هاي محلول در چربی شیر مانند ویتامین A ,K بهرمند می‌شویم اما چربی شیر زود هضم شده و تبدیل به انرژی میشود و اگر این انرژی مصرف نشود به صورت چربی ذخیره می‌شود حتی در عروق !

پس شاید برای بچه هاي 2 ساله تا 17 ساله و افراد که فعالیت بدنی دارند  این شیر مطلوب ترین گزینه باشد اما اگر تحرکی و فعالیت هرروز مناسب ندارید توصیه میکنیم که درصد چربی را کمی پایین بیارید تا  به زیر 2 درصد برسد.

 

اما بازهم این نصیحت را بپذیرد که چربی شیر را کامل حذف نکنید و گرچه خوردن سه لیوان شیر در روز را هم فراموش نکنید نگویید  هم دوست ندارید باور کنید خیلی زود به طعمش عادی می‌شود فقط کافی هست ذائقه تان را عادت بدهید .