پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل کیفر ساترلند

بیوگرافی کامل کیفر ساترلند

تاریخ تولد: 1966 21 December
محل تولد: لندن – انگلیس
قد: ١٧۵ سانتی متر
نام پدر: دونالد ساترلند بازیگر و تهیه آننده -Donald Sutherland
نام مادر: شیرلی داگلاس بازیگر – Shirley Douglas
اولین نقش مهم: فیلم ١٩٨۴ – The Bay Boy


اولین فیلمی که او بازی کرده به نام Max Dugan Returns در سال 1983 می باشد و ا ولین نقش اصلی آن خود در فیلمی به نام The Bay Boy در سال 1984 باست .او در فیلم The Bay Boy جایزه نقش اول این فیلم را ازآن خودش کرد . او از معدود افرادی بود که بعد از ورود خود به سینما و تلوزیون توانست بعد از مدت کوتاهی نقش اول یک فیلم را از آن خود کند .


در سریال 24 این بازیگر یک بار دیگر هنر بازیگری خود را به نمایش گذا شته است .این سریال از آن مجموعه سریال هایی می باشد که کمتر در جهان کنونی ما دست به ساخت آنها می شود و معمولا بازیگرانی که برای سریال ها انتخاب می شوند باید بازیگرانی قوی و دارای مهارت های خاص بازیگری باشند . به این منظور که در سریال ها معمو لا به علت سختی کار از نظر انتخاب بازیگر , موضوع و محتوا بسیار سخت گیرانه تر از فیلم های سینمایی می باشد . در این سریال شما می توانید شاهد بازی زیبایی از Kiefer Sutherland در نقش جک باور باشید . او در این سریال همانند فیلم قبلی خود بسیار زیبا نقش آفرینی کرده و جز بازیگران برتر این سریال قرار گرفت .


سریال 24 و کیفر ساترلند از زمان آغاز پخش به مدت پنج سال متوالی، به ترتیب کاندید بهترین سریال درام(غیر کمدی) و بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال درام شدند و بالاخره در سال ششم در هر دو بخش جایزه را مال خود کردند.ضمنا در سال 2002 «رابرت کوشران» برنده ی جایزه ی امی بهترین نویسندگی در سریال درام برای این سریال شد. در سال 2003 «یان توینتون» کاندید دریافت جایزه ی امی برای بهترین کارگردانی در سریال درام شد و شان کالری جایزه ی بهترین موسیقی را مال خود کرد. و در سال 2006 «گریگوری ایتزین» کاندید بهترین بازیگر نقش دوم مرد در یک سریال درام شد. و «جین اسمارت» هم کاندید بهترین بازیگر نقش دوم زن در یک سریال درام گردید. در همان سال «جان کسار» هم جایزه ی بهترین کارگردانی را در یک سریال درام مال خود کرد.در مراسم گوی زرین سال 2001، کیفر ساترلند تنها برای بازی در 10 قسمت اول سریال، جایزه ی گوی زرین را در

بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام(غیر کمدی) برد، در همان سال سریال 24 کاندید دریافت جایزه ی بهترین سریال درام(غیر کمدی) بود. در سال 2002، سریال 24 در بخش بهترین سریال درام، کیفر ساترلند در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام و «دنیس هیسبرت» در بخش بهترین بازیگر نقش دوم مرد کاندید دریافت گوی زرین بودند. در سال 2003 بالاخره خود سریال نیز جایزه ی بهترین سریال درام را در جشنواره ی گوی زرین مال خود کرد، در همان سال، کیفر ساترلند مجددا کاندید دریافت جایزه ی گوی زرین بود. در سال 2004 باز هم سریال 24 کاندید دریافت جایزه ی بهترین سریال درام بود. در سال 2005 کیفر ساترلند مجددا کاندید دریافت گوی زرین شد. و در سال 2006 باز هم سریال 24 و کیفر ساترلند کاندید دریافت گوی زرین گردیدند..
ضمنا کیفر ساترلند در سالهای 2004 و 2006 برنده ی بهترین بازیگر نقش اول مرد یک سریال تلویزیونی از جشنواره ی انجمن بازیگران شد.