پارس ناز پورتال

استیون اسپیلبرگ تهیه‌کنندگی یک سریال تلویزیونی را برعهده گرفت

مجموعه : اخبار سینما
استیون اسپیلبرگ  تهیه‌کنندگی یک سریال تلویزیونی را برعهده گرفت


سریال تلویزیونی به نام «هاله» براساس یک بازی ویدیویی پرطرفدار، به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ به روی آنتن می‌رود.

خالق «پارک ژوراسیک» ماه پرمشغله‌ای را در پیش دارد، چرا که سریال دیگرش «هفت خوش شانس» نیز همین روزها کلید می‌خورد و خود وی نیز هم‌اکنون به عنوان رییس هیات‌داوران در جشنواره کن حضور دارد.

اسپیلبرگ که کارگردانی فیلم‌های موفقی چون «اسب جنگی» و «لینکن» را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد، تهیه‌کنندگی اقتباس تلویزیونی رمان «زیر گنبد» به قلم «استفن کینگ» را هم به عهده گرفته است. این سریال اقتباسی قرار است از ماه ژوئن به روی آنتن برود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «هاله» یک بازی ویدیویی است که ساخت آن میلیاردها دلار هزینه داشته است و داستان آن حول محور مبارزه‌ی تک‌تیراندازی با متحدان انسا‌ن‌های فضایی می‌چرخد.

این کارگردان آمریکایی که 143 جایزه سینمایی در کارنامه درخشان خود دارد، تا کنون موفق به کسب دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است. اسپیلبرگ در سال 1998 برای فیلم «نجات سرباز رایان» و در سال 1993 برای کارگردانی فیلم «فهرست شیندلر» موفق به کسب جایزه اسکار کارگردانی شد و با فیلم «فهرست شیندلر» اسکار بهترین فیلم را نیز به کارنامه خود اضافه کرد.

اسپیلبرگ که یکی از موفق‌ترین کارگردانان سینما در زمینه تجاری نیز محسوب می‌شود با فیلم‌های «آرواره‌ها» (1975) «ای.تی» (1982) و «پارک ژوراسیک» (1993) رکورد فروش سینمای جهان را شکست و هریک از این فیلم‌ها پرفروش‌ترین فیلم دوران خود بودند.

مجموع فروش فیلم‌های ساخت اسپیلبرگ تا کنون به رقم چشمگیر پنج میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده‌ و این در حالی است که نشریه اقتصادی «فوربس» ثروت این فیلم‌ساز آمریکایی را بیش از سه میلیارد دلار برآورد کرده است.

————–

منبع: هنر ایران