پارس ناز پورتال

چند ماده غذایی که موها عاشق آنها هستند

چند ماده غذایی که موها عاشق آنها  هستند

 

1- "میوه و سبزی‌ها "میوه‌ها منابع غنی ویتامین C،‌ بتاکاروتن و پتاسیم هستند. سبزی‌ها هم غنی از ویتامین A، B، C و E‌اند. ویتامین‌ها از جمله مواد اصلی دخیل در سلامت و زیبایی موها به شما می‌روند. بهترین کار قبل از آنکه بخواهید به سراغ شامپوها و ماسک‌ موهای ویتامینه بروید، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های ضروری برای سلامت موها یعنی میوه‌ها و سبزی‌ها است.

 

2- "غلات کامل"غنی از هیدرات کربن کمپلکس،‌ فیبرها، ویتامین‌ها، نمک‌های معدنی و فقیر از لحاظ چربی هستند. وقتی به همراه سبزی‌ها غلات کامل مصرف کنید منبع خوب پروتئین می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم در برنامه غذایی روزانه خود مصرف نان، حبوبات، برنج و ماکارونی و در کنار آن سبزی‌ها همچون نخودفرنگی و لوبیا را .

 

3- "گوشت مرغ، ماهی و دام "این سه دسته از گوشت‌ها که به دو دسته کلی گوشت سفید و قرمز تقسیم می‌شوند منابع خوب پروتئین بوده و گوشت مرغ و ماهی به ویژه در مقایسه با گوشت دام حاوی ویتامین A بیشتر و چربی‌های اشباع کمتری هستند. فراموش نکنید که کمبود پروتئین از جمله عوامل اصلی ریزش موها محسوب می‌شوند.

 

4- "محصول‌های لبنی" منابع غنی کلسیم، ویتامین A، B12، D، ریبوفلاوین‌ها فسفر، زنیک و منیزیم هستند. محصول‌های لبنی کم‌چرب (بین 2/0 تا 5/0 درصد) کلسترول کمی داشته و غنی از پروتئین هستند. موها برای سالم بودن به پروتئین نیاز دارند گرچه برای به طور طبیعی ساختار شان از کراتین است.


منبع: سیمرغ