پارس ناز پورتال

چرا باید لیمو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانیم..؟

مجموعه : رژیم و تغذیه
چرا باید لیمو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانیم..؟
چرا باید لیمو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانیم..؟

لیموها منابع غنی و سرشار از ویتامین C هستند. اگر هر روز صبح مقدار كمی آب لیموترش را در آب ولرم ریخته و ناشتا بنوشید در پاكسازی دستگاه گوارش شما بسیار موثر خواهد بود.
 لیمو همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند و بنابراین احتمال ابتلا به عفونت‌ها را تا حد قابل توجهی كاهش می‌دهد. لیمو خواص آنتی باكتریال و ضد ویروسی فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر نوشیدن آب این میوه برای مقابله با آنفلوآنزا و سرماخوردگی مفید است. آب این میوه همچنین در پاكسازی خون از مواد سمی موثر و مفید است.
 
به گزارش شبكه خبری تورنتو نیوز، لیمو همچنین در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه بوی مطبوع و خالصی دارد كه احساس طراوت و تازگی به انسان می‌بخشد و برخی از متخصصان تاكید دارند كه عطر لیمو احساس استقلال و اعتماد به نفس در انسان ایجاد می‌كند.
 
روغن اصلی این میوه نیز موجب افزایش تمركز می‌شود. اگر می‌خواهید آفتاب سوختگی روی پوست را از بین ببرید، مقداری لیمو روی دست‌ها و پاهای خود بمالید. همچنین می‌توانید موهای خود را دسته دسته كرده و برروی آنها لیمو بمالید، این كار درخشش طبیعی به موهایتان می‌دهد درست مثل اینكه یك روز كامل را در ساحل دریا گذرانده باشید.
سایت تفریحی پارس ناز