پارس ناز پورتال

آیا آب و هوا تاثیری بر موهایمان دارد؟

آیا آب و هوا تاثیری بر موهایمان دارد؟

تاثیر آفتاب بر موها:

 

آفتاب روی پوست و مو اثراتی ایجاد می‌کند که همواره بر لزوم حفاظت در برابر آن تاکید می‌شود، حال ببینیم آب و هوا چه تاثیری بر موها دارد؟

 

اگر در ایام مسافرت و تعطیلات به شهرهای دیگر که آب و هوایی متفاوت با شهر محل سکونت شما دارند، رفته باشید، حتما متوجه تغییرات رنگ و به خصوص حالت موهایتان شده‌اید و هنگامی که برای استحمام از همان صابون یا شوینده‌های قبلی استفاده می‌کنید، حتما از این که چرا مثل سابق کف نمی‌کند، تعجب کرده‌اید.

 

پس بهتر است بدانید که املاح موجود در آب‌های سنگین چاه‌ها (املاح کلسیم و آهکی) با صابون ترکیب می‌شوند و مانع کف کردن آن می‌شوند، اما از خاصیت پاک‌کنندگی و شویندگی آنها کاسته نمی‌شود. البته تکنولوژی بالایی که امروزه در ساخت صابون‌ها و شامپو‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند مانع این پیوستگی با آب‌های دارای املاح شود.

 

نکته دیگری که باید بدانید این است که اشعه ماورای ‌بنفش نور خورشید باعث شکنندگی و کدر شدن موهای شما می‌شود. اگر هنگام تعطیلات در مناطقی بوده‌اید که تابش‌ و شدت نور آفتاب بیشتر بوده، مثل جنگل و کوه و یا دریا، قطعا باید با کلاه موهای خود را در برابر آفتاب محفوظ نگه می‌داشتید و اگر چنین کاری نکرده باشید، خصوصا درمورد بچه‌ها که دایم در‌ آب دریا هستند و موهایشان در‌ آب دریا شسته می‌شود و سپس در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، حتما متوجه حالت کدری یا به قول خودتان کم‌رنگ شدن موها شده‌اید.

 

این حالت کدری و شکنندگی به مرور زمان و خود به خود از بین می‌رود، ولی بهتر است موها از عوامل آسیب‌رسان حفظ شوند تا به مرور به حالت عادی برگردند.

 

هوای مناطق مختلف روی موها اثرات خاصی دارد و همواره بهتر است در برابر تابش‌ آفتاب، از موها و پوست خود خوب مراقبت کنید تا دچار مشکل نشوید.


منبع: تبیان