پارس ناز پورتال

میوه‌ی شاه بلوط باعث سیری می‌شود

میوه‌ی شاه بلوط باعث سیری می‌شود

 این میوه باعث سیری می‌شود، سرشار از منیزیم و یک میوه‌ی ایده آل برای ورزشکاران است، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و غیره. برای آشنایی بیشتر با این میوه مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.   میوه‌ی شاه بلوط…

این میوه باعث سیری می‌شود، سرشار از منیزیم و یک میوه‌ی ایده آل برای ورزشکاران است، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و غیره. برای آشنایی بیشتر با این میوه مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

 
میوه‌ی شاه بلوط باعث سیری می‌شود

اگر رژیم دارید و می‌خواهید کمتر غذا بخورید این میوه را دریابید. میوه‌ی شاه بلوط سرشار از فیبر است.

در واقع در هر 100 گرم از این میوه 6 گرم فیبر وجود دارد و به خوبی از عهده‌ی سیر کردن شما بر می‌آید. علاوه بر این فیبرهای موجود در آن به دفع راحت کمک می‌کند و برای همین احساس سنگینی و مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند.

روش مصرف

بهترین روش، آب پز یا بخارپز کردن این میوه است. با این شیوه از دریافت چربی نیز خبری نیست.

 
میوه‌ی شاه بلوط سرشار از منیزیم است

میوه‌ی درخت شاه بلوط سرشار از منیزیم است. در واقع 100 گرم از این میوه 15 درصد نیازِ روزانه‌ی ما به منیزیم را تأمین می‌کند. منیزیم در بدن ما دست به کارهای شگفت انگیزی می‌زند: باعث تسکین عضلات می‌شود و در انتقال تکانه‌های عصبی به طرف مغز، عصب‌ها و نخاع شرکت دارد.

روش مصرف

بهتر است میوه را تازه به تازه میل کنید. با وجود این که این میوه مفید است اما روزانه نباید بیشتر از 200 گرم مصرف شود.


میوه‌ی شاه بلوط ؛ فاقد گلوتن

یک خبر خوب برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند! از این به بعد می‌توانید با خیال راحت این میوه را به غذاهای روزانه‌تان اضافه کنید به خاطر این که ردپایی از گلوتن در آن پیدا نمی‌شود.

روش مصرف

می‌توانید به طور مرتب میوه‌ی تازه‌ی شاه بلوط را به غذاهایتان اضافه کنید. می‌توانید آرد شاه بلوط را تهیه کنید و در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌جات خانگی استفاده کنید. باز هم تاکید می‌کنیم میزان مصرف روزانه نباید بیش از 200 گرم باشد.

میوه‌ی شاه بلوط برای کاهش میزان کلسترول

میوه‌ی شاه بلوط فاقد کلسترول غذایی است و این یک نقطه‌ی قوت محسوب می‌شود.

جالب است بدانید نتایج پژوهش‌های متعدد نشان داده که مصرف یک مشت از این میوه در روز می‌تواند میزان کلسترول بد خون را 9 تا 19 درصد کاهش دهد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که میوه‌ی شاه بلوط حاوی چربی‌های اشباع نشده است که با کلسترول بد مقابله می‌کند.

روش مصرف

بدون این که در مصرف این میوه زیاده‌روی کنید می‌توانید هر از گاهی آن را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید و از خواص مفید آن بهره‌مند شوید.

 
میوه‌ی شاه بلوط ؛ منبع ویتامین B

میوه‌ی شاه بلوط منبع ویتامین‌های گروه B می‌باشد. یعنی این که سرشار از ویتامین B1، B6، B9 و غیره است. باید بدانید ویتامین B1 به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند. ویتامین B6 نمی‌گذارد دچار کم خونی شوید و سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدنتان را محافظت می‌کند.

به عقیده‌ی متخصصان خوردن چند عدد میوه‌ی شاه بلوط بعد از ورزش مفید

است. البته بهتر است از مصرف این میوه قبل از جلسات ورزشی خودداری

کنید. به خاطر این که فیبرهای موجود در آن ممکن است باعث نفخ شود

در نهایت این که ویتامین B9 ضد عفونی کننده است و از کم خونی جلوگیری می‌کند. این میوه برای خانم‌های باردار به خصوص در سه ماهه‌ی اول بارداری فوق‌العاده است به خاطر این که از خطر نقص عضو مادرزادی جنین پیشگیری می‌کند.

روش مصرف

می‌توانید این میوه را به صورت بوداده، آب پز یا بخار پز مصرف کنید. البته یادتان باشد زیاده‌روی را کنار بگذارید.

 

میوه‌ی شاه بلوط: ایده آل برای ورزشکاران

میوه‌ی شاه بلوط میوه ورزشکاران است. این میوه دو برابر بیشتر از موز تولید انرژی می‌کند، به خاطر این که سرشار از گلوسیدهاست. گرفتگی و کوفتگی عضلات در حین و بعد از ورزش یک امر رایج است اما این مشکل هم حل شدنی است. ورزشکاران عزیز بدانند که پتاسیم و منیزیم موجود در این میوه گرفتگی عضلات را برطرف می‌کند.

روش مصرف

به عقیده‌ی متخصصان خوردن چند عدد میوه‌ی شاه بلوط بعد از ورزش مفید است. البته بهتر است از مصرف این میوه قبل از جلسات ورزشی خودداری کنید. به خاطر این که فیبرهای موجود در آن ممکن است باعث نفخ شود. توجه داشته باشید که نباید روزانه بیش از 200 گرم از این میوه مصرف شود.