پارس ناز پورتال

پیوند بسیار ترسناک صورت این مرد (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
پیوند بسیار ترسناک صورت این مرد (عکس)
مردی که در اثر برخورد با ماشین برش سنگ از ناحیه صورت به شدت آسییب دیده بود در مدت زمان کمتر از یک ماه بعد از سانحه، توسط پزشکان لهستانی، تحت عمل جراحی منحصر به فرد پیوند کل صورت قرار گرفت. به گزارش پارس ناز عمل جراحی پیوند کل صورت که 27 ساعت به طول انجامید در مرکز انکولوژی در گلیویس در تاریخ 15 می (25 اردیبهشت) بر روی بیمار 33 ساله انجام شد.
 
آدام ماسییووسکی، رییس تیم جراحان این بیمارستان تأکید می کند که این نخستین عمل جراحی پیوند کل صورت نجات بخش محسوب می شود که از بروز صدمات جدی به بیمار پیشگیری کرد. در عمل های قبلی پیوند صورت، مراحل آماده سازی چندین ماه یا حتی چند سال به طول می‌انجامید، اما این عمل پیوند کل صورت در مدت کمتر از یک ماه انجام شد.
 

این بیمار در تاریخ 23 آوریل (سوم اردیبهشت) در اثر برخورد با یک دستگاه برش سنگ دچار صدمات شدید در ناحیه صورت شد. پزشکان با استفاده از تصاویر رایانه‌یی شدت آسیب وارد شده به صورت را مورد ارزیابی قرار دادند که نشان میداد کل چهره، فک، کام و پایین کاسه چشم نیاز به ترمیم و بازسازی جدی دارند.پزشکان در یک عمل اورژانسی و در مدت سه هفته پس از این سانحه موفق به انجام عمل پیوند کل صورت شدند و با گذشت حدود 10 روز از عمل جراحی، وضعیت بیمار مناسب گزارش شده است.
 
 
نخستین عمل پیوند کل صورت مربوط به کشاورز اسپانیایی به نام اسکار است که در سال 2010 میلادی با موفقیت انجام شد. این بیمار، به دلیل شلیک گلوله به صورت دیگر قادر به تنفس، بلع غذا و صحبت کردن نبود و 9 جراحی اولیه برای بازسازی صورت ناکام مانده بود.صورت اسکار در یک عمل جراحی سنگین 24 ساعته با حضور 30 جراح، متخصص بیهوشی، پرستار در بیمارستان وال هبرون بارسلونا تحت عمل جراحی پلاستیک و جراحی میکروسکوپی برای ترمیم رگ‌های خونی قرار گرفت و پس از عمل نیز گفتار درمانی، فیزیوتراپی و درمان های تکمیلی برای بهبود صبحت کردن و حرکات صورت روی وی انجام شد.