پارس ناز پورتال

مرغ مینا را اینگونه اموزش دهید

مرغ مینا را اینگونه اموزش دهید

مرغ مینا به نظر من بعد از كاسكو از نظر هوش بهترینه.حتی شاه طوطی و امثاله هم هوشی مثل مرغ مینا ندارند. این پرنده اغلب از هند و پاكستان وافغانستان وارد ایران میشه. اما هندی ها از نظر هوش بهترند.

 

مرغ مینا بر خلاف كاسكو كه وابستگی خاصی به صاحبش دارد آنچنان به صاحبش وابسته نیست ولی این نكته را هم باید بگم كه پرنده ی حساسی است و رفتار صاحبش را در مورد خودش درك میكنه.

 

در مورد هوش این پرنده همین بس که اگه شما چیزی هم به اون یاد ندید مرغ مینا فقط با شنیدن صدای دیگر پرندگان می تونه اون صدا ها را تقلید کنه و پرندگان دیگر را به شک بندازه.

برای همین ابتدا باید بهتون بگم كه اگه مشغله ی زیاد دارید و می خواهید از این پرنده نگهداری كنید قید این كار را بزنید،چون كاسكو و مرغ مینا هوش فوق العاده ای دارند و باید در دوران اولیه(4-6ماه) زندگی خوب به اونا رسیدگی كرد تا بشه از هوششون به نحو احسن استفاده كرد.

 

در كل باید توی حداکثر اون شش ماه اول زندگی خوب با اون كار كرد. تا می تونید اونا در دست بگیرید و نوازش كنید و به اون غذا بدید و توی همین حین با اون صحبت كنید.حرف زدن با مرغ مینا باید با تكرار فراوان همراه باشه.

 

كلمات هم باید با یك تون مشخص و یك لهجه تكرار بشند. روی این نكته تاكید میكنم كه بهترین موقع برای آموزش صحبت كردن به مرغ مینا و امثاله وقتیه كه آنها گرسنه اند و شما بهشون غذا می دید.اگه اونا را شرطی كنید و با ادا كردن هر كلمه به اونا پاداش بدید راندمان بهتری می گیرید.

 

مرغ مینای نر با استعداد تر نسبت به ماده است و راه شناسایی اونا هم خیلی سادست و اون اینه كه مرغ مینای نر سق سیاهی داره(سقف دهانش سیاه است).

 

مرغ مینا یك همه چیز خواره ولی دانه های مخلوط پلت(پارس) هم برای آنها مخصوصاً در هنگام جوجه بودنشان به كار میره كه اشكال عمده اش اینه كه باعث میشه تا فضله ی مرغ مینا با بوی بدی همراه بشه.