پارس ناز پورتال

با سادیسم و ناهنجاریهای جنسی چکار کنیم؟

با سادیسم و ناهنجاریهای جنسی چکار کنیم؟
 
سادیسم و نابهنجاری هاي جنسی طبق معمولً متاثر از عدم تعادل بین نیازهای جنسی و ارضای آن ها و نیز افکاری بیمار گونه می‌باشد کـه بـه طرق مختلف در زندگی افراد نمایان و باعث ناهنجاریهای بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی می گردد. شرایط محیطی و نبود آموزشهای صحیح باعث گسترش روز افزون افراد مبتلا بـه این عارضه شده اسـت.
کسانی کـه از سادیسم و ناهنجاریهای جنسی رنج می بردند در زندگی خود انواع شکستها را تجربه می کنند و بـه دلیل داشتن افکاری پریشان کـه صرفاً آب و رنگی جنسی دارد بخود و جامعه اي کـه در آن حضور دارند صدمات جبران ناپذیری می‌زنند.

از مهم‌ترین نشانه هاي سادیسم و ناهنجاریهای جنسی میتوان بـه موارد زیر اشاره کرد:


1- نگاه کردن و خیره شدن هوس آلود بـه‌صورت مستمر بـه جنس مخالف و برانداز کردن قسمتهای مختلف اندام افراد در معابر، اماکن عمومی و میهمانی ها و تعریف و تمجید ازآن اندامها در ذهن.

آن گونه افراد با نگاه هاي سنگین خود موجبات ناراحتی دیگران را فراهم کرده و سبب نا امنی اجتماعی می گردند. انسانی کـه از سلامت فکری برخوردار اسـت هیچگاه بخود اجازه نمیدهد کـه جنس مخالف را کالایی برای لذتبخشی و هوسرانی بشمار آورد. یک انسان متمدن تا قبل از ازدواج خویشتن داری نموده و امیال جنسی و ارضای آن ها را پس از ازدواج فقط محدود بـه همسرش می‌کند.

 

2- داشتن افکار مداوم پیرامون برقراری رابطه جنسی. کسانی کـه بیش از حد و بـه‌صورت همیشگی در ذهن خود بـه مسئله رابطه جنسی می‌پردازند گویی چیز مهمتری در زندگی آن ها وجود ندارد.
3- استفاده از الفاظ رکیک و فحاشی جنسی.
4- حسادتهای جنسی. کسانی کـه بـه رابطه عاشقانه بین دو نفر حسد می ورزند و سعی در تخریب و سنگ اندازی در آن رابطه را دارند بـه نوعی گرفتار سادیسم جنسی می باشند. اینگونه افراد از این کـه جای گزین حریف عشقی خود شوند لذت بیمار گونه اي می برند.
 

5- متلک ها و مزه پرانیهای جنسی. عبارت اسـت از گفتن جملاتی غیر اخلاقی بـه جنس مخالف کـه طبق معمولً تعابیر جنسی و ناراحت کننده دارند.
6- خود ارضایی. عمل وسواس گونه لذت بردن از خود و ارضای جنسی بدین شیوه می تواند یکی از نشانه هاي سادیسم جنسی باشد.
 

7- تفکرات برقراری رابطه جنسی با محارم، اذيت جنسی کودکان و سوء استفاده جنسی از انها.
8- تعرض، توهین، بد رفتاری و ایجاد محدودیت برای افراد صرفاً بـه این دلیل کـه انها ممکن اسـت دچار انحرافات جنسی باشند. متهم کردن دیگران بر اساس توهمات و حدس هاي بی اساس. این دسته از مبتلایان بـه دلیل وجود کمبودها و گره هاي زیاد در زندگی خود اقدام بـه آزاد و اذیت افراد می نمایند.
9- بازدید عکسهای، فیلمها و سایت هـای جنسی، گپ هاي جنسی در چت روم ها، بـه نمایش گذاردن اندام از طریق وب کم، استفاده از تلفن برای گفتگوهای جنسی با افراد غریبه.
 


10- برقراری روابط جنسی غیر متعارف همراه با آسيب رساندن و جراحات بخود یا طرف مقابل از قبیل بریدگی، بستن دست و پا، شلاق زدن و ضربه زدن.
11- تمایل بـه برقراری رابطه جنسی با افراد گوناگون باوجود داشتن همسر. خیانت و تنوع طلبی. رابطه جنسی با روسپیان، تجاوزات جنسی. برقراری تماس بدنی و چسبیدن بـه دیگران در محیطهایی مانند مترو، اتوبوس،…
12- همجنس بازی. عبارت اسـت از برقراری روابط جنسی با همجنس خود.

 

 

13- شک کردن هاي زیاد و بی مورد بـه همسر و باز خواستهای وسواس گونه. دراین شرایط فرد بـه طور مداوم تصور می کند همسرش در حال خیانت و برقراری رابطه جنسی با اشخاص دیگر اسـت.
14- برخی خیالپردازی هاي جنسی همانند رابطه جنسی گروهی و یا سهیم کردن شریک جنسی با فردی دیگر. تصور این کـه شریک جنسی در حال برقراری رابطه جنسی با فردی دیگر اسـت. این یکی از ویران کننده ترین موارد سادیسم جنسی بشمار می‌رود.
 

15- برقراری رابطه جنسی با حیوانات. کـه حتی تصور آن شان انسان رابه پایین ترین سطح خود می‌رساند.
16- آرایش هاي بسیار غلیظ، استفاده از لباس هاي تحریک کننده و نامناسب بـه قصد جلب توجه و ظاهرسازی هایي کـه جاذبه جنسی رابه نمایش بگذارند.

طبیعی اسـت کـه عده اي از موارد فوق نشانگر سادیسم جنسی حاد و برخی دیگر از شدت کمتری برخوردارند. کسانی کـه نشانه هاي فوق را دارند باید برای رهایی از تاثیرات ویرانگر فردی و اجتماعی این بیماری بـه متخصصین روانکاو مراجعه و با بهرهگیری از روش هاي درمانی اقدام بـه معالجه خود کنند.
عده اي از اقداماتی کـه میتوان برای درمان انجام داد:

• زدودن افکار نامعقول جنسی، بازرسی و پالایش تصورات ذهنی.
• مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی.
• ازدواج هوشمندانه و زندگی عاشقانه.
• ورزش.


• شرکت در فعالیتهای سالم اجتماعی.
• ارتباط با خدا و روی آوردن بـه معنویات.
• برقراری ارتباط با افراد سالم و یافتن دوستان مفید.
• خویشتن داری.


سادیسم جنسی عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت فردی-اجتماعی دارد از جمله:
• تقلیل قوه تفکر
• عارضه هاي عصبی و روانی
• افزایش بیماریهای جنسی


• افسردگی
• برهم خوردن روابط و شکست در ازدواج
• کم شدن حافظه و فراموشی
• نا امنی اجتماعی


• طرد شدگی
• رواج روابط نامشروع
• عقب ماندگی اجتماعی


رابطه جنسی نیز همانند سایر نیازهای بشر باید امری طبیعی تلقی گردیده و بـه نحوی مطلوب ارضاء و برآورده شود ولی فقط با ساز و کاری کـه خداوند تعیین نموده کـه همان ازدواج و تشکیل خانواده اسـت. فراهم نبودن بستر مناسب برای ازدواج و نیز هر گونه ارضای نامتعارف این میل و نیز نادیده گرفتن آن می تواند بـه بحران جنسی دریک جامعه تبدیل شود.

فشارهای جنسی ناشی از عدم ازدواج بموقع بـه فرد و اجتماع لطمات زیادی خواهد زد. مسائل جنسی باید از سنین پایین آموزش داده شود تا افراد با آگاهی کامل با این مسئله برخورد کنند و از خطرات جسمی-روانی آن در امان باشند.

 
منبع: مردمان دات نت