پارس ناز پورتال

زنان سیگاری جریمه نقدی می‏شوند..!

زنان سیگاری جریمه نقدی می‏شوند..!
به نظر می رسد پیام های هشداری به سیگاری ها کارساز نبوده چرا که شنیده می شود پلیس در یکی از فازهای طرح امنیت اجتماعی زنان سیگاری را به طور نقدی جریمه می کند.

به گزارش نقدنیوز به نقل از از بوشهر نیوز، همه ساله همزمان با هفته مبارزه با دخانیات برنامه های پیشگیرانه ای برای کاهش مصرف دخانیات اعلام می شود که متاسفانه همه در حد حرف باقی می ماند و کسی عهده دار اجرای آن نمی شود.

افزایش تعداد سیگاری ها به ویژه گرایش شدید زنان به استعمال دخانیات نیز زمینه‏ای شد که نیروی انتظامی ورود زنان را به قهوه خانه‏های سنتی ممنوع اعلام کند اما با حضور در سفره خانه‏ها که تعداد آنها نیز هر رو رو به افزایش است متوجه استقبال نان از قلیان و استفاده آزادانه آنها می شویم.
 
گفته می شود به زودی در طرح جدید پلیس امنیت اجتماعی، زنانی که در اماکن عمومی اقدام به کشیدن سیگار می کنند، مشمول جریمه نقدی می شوند.
 
پیش از این نیز سرپرست تحقیقات كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به قانون جامع كنترل دخانیات گفته بود: براساس این قانون مصرف سیگار در اماكن عمومی ممنوع بوده و برای آن جریمه نقدی 7 تا 10 هزار تومانی منظور شده است.
 
دكتر غلامرضا حیدری تصریح كرد: با توجه به وجود بیش از 4 هزار ماده سمی در دود سیگار كه ناشی از سوختن كاغذ، توتون و مواد معطر اضافه شده به سیگار است تقریبا هیچ ارگانی در بدن از این دود در امان نیست. بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار شامل 20 نوع سرطان، بیماریهای مزمن ریوی، بیماری های عفونی، بیماری‌هایی كه در عروق كرونر قلب باعث ایست قلبی می‌شوند و بیماری‌های دستگاه گوارش است.
 
بنا بر این گزارش جریمه نقدی سیگار كشیدن خانمها در اماكن عمومی یك میلیون تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم این قانون اجرا شود تا شاید به واسطه این طرح سیگار کشیدن در محیط های عمومی کاهش یابد.

سایت تفریحی پارس ناز