پارس ناز پورتال

اگر دارای پوست تیره هستید اینگونه آرایش کنید

اگر دارای پوست تیره هستید اینگونه آرایش کنید

رنگدانه‌هاى بیشترى در پوست تیره نسبت به پوست روشن وجود دارد بنابراین باید نحوه آرایش و میكآپ این دو پوست با هم متفاوت باشد . پوست‌هاى تیره معمولا بسیار جذاب و زیبا هستند و با آرایش مناسب بسیار دلفریب به نظر‌ می‌رسند.

 

رنگدانه‌هاى بیشترى در پوست تیره نسبت به پوست روشن وجود دارد بنابراین باید نحوه آرایش و میكآپ این دو پوست با هم متفاوت باشد . پوست‌هاى تیره معمولا بسیار جذاب و زیبا هستند و با آرایش مناسب بسیار دلفریب به نظر‌ می‌رسند.آرایش بر روى پوست تیره‌ می‌تواند غلیظ تر از آرایش روی پوست‌هاى روشن باشد چرا كه با این روش اجزاى صورت نمایان تر مى شوند.

 

پایه پوست :برای پوست‌های تیره بهتر است از بیس‌های مایع استفاده كنید مثلا كرم پودر‌های مایع برای یكدست كردن پوست تیره بسیار عالی است. كرم پودر را قبل از استفاده روی چانه خود امتحان كنید . همان رنگی را كه با پوست شما هماهنگی بیشتری دارد استفاده كنید. اگر ترجیح‌ می‌دهید پوستتان را یك درجه روشن تر كنید بهتر است تست كرم پودر پشت دستتان باشد.

 

پودر تكمیلى :حالا از یك پوشانده تكمیلى استفاده كنید كه از شید كرم پودرتان یك درجه روشن تر باشد . پنكیك را با فرچه بر روی پوست بزنید.حتی از پودر بچه هم در شرایط اضطراری‌ می‌توان استفاده كرد. البته مواظب باشید كه زیاد استفاده كردن از آن باعث سفیدی مصنوعی پوست‌ می‌شود .سعی كنید كه همواره طبیعی به نظر برسید .

 

بهترین ارایش برای پوست تیره

 

رژ گونه:اگر پوستی متوسط تیره دارید بهتر است از رژ گونه با رنگ سرخ ،‌‌ صورتى و یا رزی استفاده كنید واگر پوستی كاملا تیره دارید از رنگهای ارغوانى و برنز استفاده كنید به شدت از رنگهای قهوه ای و هلویی اجتناب كنید.

 

براق كننده :پودر‌های براق كننده یا highlighter ‌ می‌تواند در این بخش‌ها استفاده شود تا‌هاله صورتتان را نمایان تر كند. اطراف ناحیه چشم و استخوان گونه و پل بینی و بالای لب .البته در استفاده از آن دقت كنید . بسیار ملایم و كم استفاده كنید .

 

چشم ها: می‌توانید چشم‌هایتان را تیره آرایش كنید . از مدادهای قهوه ای تیره و یا مشكی برای چشمتان استفاده كنید تا با رنگ موهایتان هماهنگی داشته باشد. از سایه آبی یا بنفش برای پوست تیره استفاده كنید ، سایه‌های متالیك هم گزینه‌های خوبی است .سایه‌های خیلی سفید یا روشن كمتر مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد . برای میهمانی شب یا مجالس‌ می‌توانید از مداد چشم نقره ای یا طلایی استفاده كنید . ریمل مشكی در هر حالتی برای پوست تیره مناسب است .

 

لبها:برای لبها بهتر است از مداد استفاده نكنید . از رژ لبهای تیره استفده كنید مثل بنفش ، قرمز تیره و یا از رژ لبهای مایع كه براق كننده هستند استفاده كنید، اگر خواهان رژ كمرنگ هستید . این را بدانید پوست تیره به خودی خود جذاب است و با آرایش به راحتی‌ می‌توان عیب‌هایش را برطرف نمود.