پارس ناز پورتال

خلاصه ای از شرح حال رابرت کیوساکی

خلاصه ای از شرح حال رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی  متولد هاوایی می باشد او نویسنده و سخنرانی با انگیزه است و در امریکا تحصیل کرده است، در جنگ ویتنام به عنوان عضوی از سربازان دریایی جنگیده است .

او در حال حاضر در امریکا زندگی می کند و نویسنده ای با انگیزه و سخنرانی حاذق در حوضه مالی ،سرمایه گذاری و تجارت می باشد.

پدر پولدار ،پدر بی پولی از سری کتابهای او می باشد که به همراه برنامه های آموزشی او به میلیونها تیراژدر سراسر جهان به انتشار رسیده است .او در این رابطه به ، بالغ بر هزاران دانش آموز آموزش می دهد.

کیوساکی در هاوایی متولد شد و درهمانجا دوران کودکی را پشت سر نهاد او از پدر و مادری  ژاپنی و امریکای می باشند.در نوجوانی به نیورک رفت  وبعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه ، داوطلبانه به عضویت ناوگان دریایی درآمد .اوبعنوان  افسر و خلبان هلیکوپترجنگی در زمان جنگ ویتنام  به خدمت انجامید.

کیوساکی  بمحض بازگشت در Xerox printing and photocopying company   مشغول بکار شد وبه فروشندگی در آن پرداخت.

در سال 1977 با تاسیس یک کمپانی اولین موفقیتش را در تجارت جهانی  بدست آورد.

کمپانی کیوساکی واردات  کیف پولهای نایلونی بود که بعدها به شرکت Surfer Wallet  شناخته و معروف شد و سود زیادی را برای او به ارمغان آورد.

کیوساکی در کنار ان به آموزش و مشاوره در زمینه های تجارت و امور مالی پرداخت.

در اواسط دهه هشتاد موسسه آموزشی را دایر نمود و این فرصت را به دانش آموزان دور دنیا داد تا در رابطه با فلسفه امور مالی به یادگیری بپردازند.او برای تدریس امور مالی صفحه ای را طراحی کرد که در عین حال بسیار سرگرم کننده نیز بود .

این بازی که Cash flow 101" " نام دارد بسیار موفقیت آمیز بود این بازی همچنان بصورت On line  در دسترس می باشد .

Rich Dad , Poor Dad،بزرگترین موفقیت کیوساکی از طریق فروش این کتاب بدست آمد.

هنر او آمیختن بحث مالی و سرمایه گذاری همراه با سرگرمی می باشد .

پدر پولدار و پدر بی پول کیوساکی دو شخصیت خیالی می باشند که بر گرفته از افرادی هستند که در زندگی شخصی او نقش مهمی را ایفا کرده اند.

در اصل پدر بی پول شخصی است کارمند دولت که سخت کار می کند و در نتیجه کم در یافت می کند، بعد از سالیان  سال او بازنشسته می شود و در آخر فقیر و ناراحت و پیر .

در عوض پدر پولدار فردیست با ریسک پذیری بالا و از اموالش برای سرمایه گذاری استفاده بهینه ای می کند. در سن جوانی به ثروت زیادی دست می یابد و خیلی زودتر ازوقت معمول ،خودش را بازنشسته می کند تا از زندگی خود لذت ببرد.

سری کتابهای پدر پولدار ، پدر بی پول به بیشتر از8 جلد می رسد ، که در زمینه های سرمایه گذاری ، املاک ، امور مالی ، تقویت  انگیزه  در تجارت  و… می باشند.اکثر این کتابها بسیار مشهور شده ورتبه نخست  بالاترین فروش را به خود اختصاص داده اند ، بالغ بر 17 میلیون جلد از آنها به فروش رسیده اند . جالب است بدانید رابرت کیوساکی با فلسفه های مالیش گروههای بسیاری را رهبریت می کند و جالب تر اینجاست که او منتقدان بسیاری نیز دارد.

بعضی ها او را گناه کار به دادن امید های بیهوده به افرادی که قادر به سرمایه گذاری نیستند ، می کنند و می گویند : کیوساکی افراد را به سرمایه گذاریهای بزرگ واجب کرده که در آخر برای آنها مضر بوده است .کیوساکی در سن 47 سالگی در سال 1994 بازنشسته شد اما او هنوز در موسسه  آموزشی خود فلسفه پدر پولدار ،پدر بی پول را تدریس می کند .کیم کیوساکی هم علاوه بر اینکه در موسسه با او شریک است ، شریک زندگی کیوساکی نیز می باشد.