پارس ناز پورتال

5 راه برای حفظ رابطه عاشقانه..!

5 راه برای حفظ رابطه عاشقانه..!
 

5 راه برای حفظ رابطه عاشقانه..!

 

یک رابطه ای خوب و معنادار به زندگی شما رنگ دیگری می بخشد و در تک تک سلول های شما حسی دلچسب ایجاد می کند .

در مقابل ، یک رابطه پر تنشن ، استرس زا ، سلامتی شما را به خطر می اندازد، سیستم ایمنی شما به تدریج تحلیل و احتمال وقوع سکته مغزی و قلبی، فشارخون بالا ، دیابت بسیار بالا می رود.


در این جا به پنج راهکار جهت تقویت و تثبیت بهینه رابطه خود اشاره می کنیم :

1- به کارهای خود برسید!

براستی در طول روز چقدر به اینکه طرف مقابلتان چه کاری انجام می دهد و یا درست و غلط بودن آن فکر می کند ؟به خودتان مسلط شوید ، شما می توانید بروی کارهای مربوط به امور روزمره خودتان که باید انجام دهید یا حداقل در آن زمان می توانید انجام دهید فکرکنید.

می توانید به یک دوست زنگ بزنید ( البته در صورتی که فقط احوال پرسی کنید ، نه اینکه دوباره در مورد همسرتان شکایت کنید! ) ، اگر نیاز است به کارهای عقب افتاده مالی تان برسید ، به باشگاه ورزشی و یا پیاده روی بروید و حداقل وزن اضافه خود را کم کنید !

به هرصورت می شود کاری مفید تر از خود خوری و شکایت انجام دهید . حقیقتا" اگر بطور مداوم نگران و آشفته باشید نهایتا" خودتان صدمه می بینید ( مخصوصا" در مورد خانم ها که با خشم و عصبانبت ، خود خوری می کنند ، در معرض حمله های قلبی هستند !) پس به جای اینکه تمام انرژی خود را صرف گله گذاری و شکایت از طرف مقابل خود بکنید ، به کارهای شخصی خود برسید .

 

2- یاد بگیرید بی خیال و شادباشید ، چه فرقی دارد او در حال حاضر چه می کند،

اگر قرار باشد شما فقط به خاطر نفر مقابل سرحال باشید ، خود را داغان کرده اید . اگر دریک روز خوش ، ناگهان کسی وارد شود و تمام عصبانیت ، استرس و یا توهمات خود را بخواهد به شما تلقین کند ، به خودتان بیایید و اجازه ندهید این جو شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

فقط تصمیم بگیرید که خوشحال و شاد باشید و به چیزهایی هر چند کوچک فکر کنید که همیشه برای شما لذت بخش بوده است .

 

3- به ضمیر نا خود آگاه خود گوش دهید

رنجش و عذابی که در یک رابطه ایجاد و یا حبس می شود،  به شما بیشتر از نفر مقابل ضربه می زند ، علائم مضرات ناشی از خود خوری ها و استرس را بشناسید ، مانند ، سردرد ، دردهای شکمی ،  درد در ناحیه پشت و گردن.

با شروع این دردها ، این خود شما هستید که به خودتان می توانید کمک کنید ، به خود و موقعیتان تسلط پیدا کنید و فورا" کاری را انجام دهید که همیشه مورد علاقه تان بوده ( البته نه اینکه بخواهید به دیگران بپرید و حالت خود را به دیگران نیز القاء کنید )

بطور مثال : زمانی که با همسرتان بحث می کنید و با استرس و حالت آشفتگی ناگهانی روبرو می شوید ، معمولا" با شروع سردرد است که باید سریعا" یک دوش آب گرم بگیرید ، یا برای رهایی از آن محیط به پیاده روی بروید، بااین کار خود را یک مقدار متعادل تر می کنید و حالت اولیه آرامش شما تا حدی باز می گردد.

 

 

4- نقاط ضعف خود را بشناسید

معمولا" طرف مقابتان شما را می شناسد و می داند که شما روی انجام چه کاری و در چه زمانی حساس هستید ، به آنهاخرده نگیرید ! این شما هستید که با شناخت نقاط ضعفتان ، باید در شروع ، نطفه را خفه کنید ! می توانید کاری غیر مرتبط با اوضاع انجام دهید تا جلوی عکس العمل نا به هنگام و منفی شما را بگیرد ، به یک اتاق دیگر بروید یا سر شوخی را با همسرتان باز کنید ، بی خیال باشید…خوب ! کاری سخت است و لی با انجام و  تکرار آن می بینید که این صحنه های نمایشی چقدر بهتر از درگیری است .

 

5-  اعمال خوب را بپذیرید

نکات مثبت طرف مقابل خود را بدانید و به خودتان دوباره و دوباره یادآوری کنید ، حتی اگر 90% او باعث خشم و رنجش شما می شود به بقیه ویژگی های وی فکر کنید که همیشه آنها را دوست داشتید ! و همزمان به اشتباهات خود اعتراف کنید ، در این هنگام است که معجزه ای در طرف مقابلتان رخ می دهد و بطور باور نکردنی موضع خود را تغییر و بهبود می بخشد.

 

در آخر باز هم تأکید می کنیم ، با عصبانیت و تنش های موجود در یک رابطه و تمرکز بر آنها ، تنها به جسم و روحتان صدمه می زنید .

" هر کسی که قادر است این طور شما را عصبانی و آشفته کند بر شما تسلط می یابد و به خود اجازه میدهد همیشه از جانب او تحت فشار باشید . "