پارس ناز پورتال

برگزاری گردهمایی تاپ مارک 2013

برگزاری گردهمایی تاپ مارک 2013

تاپ مارک یک گردهمایی است نه یک نمایشگاه چراکه در آنجا اجازه حضور هر برندی را نمی دهند هربرنرندی در آنجا جایگاه خاص خود را دارد.هربرنردی نمی تواند دذ این گردهمایی حضور داشته باشد. همین موضوع هم باعث محدود بودن تعداد خودروها و البته خاص بودن آنها شده؛ اما در کنار این دو مزیت، یک نکته منفی هم وجود دارد و آن اینست که اکثر خودروهایی که هرساله در تاپ مارک شرکت می کنند قبلا در جای دیگری رونمایی شده اند! از این رو تاپ مارک برخلاف سایر نمایشگاه های بین المللی، یک اتفاق پر سروصدا در عرصه خودروسازی جهان نیست.

اما در گردهمایی امسال، پرحاشیه ترین خودرویی که رونمایی شد نسخه تولید نهایی مازانتی اوآنترا بود که بعد از سه سال بالاخره چشمانمان به جمالش روشن شد! البته امسال خودروهای خاص دیگری هم حضور داشتند که در ادامه به معرفی مختصر آنها می پردازیم.

تیونر آلمانی DMC با آخرین پکیج خود که برای آونتادور مهیا کرده یعنی مولتو ولوچه به موناکو آمده بود. یکی از ویژگی های جالب توجه این کیت بدنه که تمامی اجزای آن از فیبرکربن ساخته شده، اینست که اگر روزی از آن خسته شدید می توانید بدون کوچکترین صدمه یا تغییری در بدنه اصلی خودرو آنها را جدا کنید. کیت بدنه مولتو ولوچه حدود 32,600 دلار، سفارشی سازی نمای داخلی کابین حدود 13,000 دلار و سیستم اگزوز آن نیز 7,100 دلار قیمت خورده است که احتمالا برای کسیکه یک آونتادور 900 اسبی خریداری می کند، هزینه زیادی نیست.

کونیخ زگ هوندرا نسبت به مدل های آگرا S هیچ تفاوتی در قسمت فنی ندارد؛ پس چرا اینقدر سروصدا کرده؟ دلیل آن مشخص است چراکه هوندرا صدمین دستگاهی است که از خط تولید کونیخ زگ بیرون آمده و به همین دلیل نیز کمپانی آن را به دستان هنرمندان ایتالیایی سپرد تا با داشتن روکش های طلا، ظاهری متفاوت با مدل های آگراS داشته باشد. هوندرا که در تاپ مارک 2013 آخرین رونمایی اروپایی خود را تجربه کرد، برای تحویل به مالک خوش شانسش بزودی راهی آسیای جنوبی می شود.

ABT با افزودن حرف R به آئودی RS5 کوپه، پکیج جدید خود را برای این خودرو معرفی کرد که البته پیش از این در نمایشگاه ژنو 2013 نیز رونمایی شده بود. در ظاهر می توان به تغییر کاپوت، کاناردهای اطراف سپر، رکاب های جانبی، باله عقب و تغییر سیستم اگزوز خودرو را مشاهده کرد. در قسمت فنی نیز ABT قدرت پیشرانه V8 خودرو را به مرز 470 اسب بخار رسانده تا با حذف محدود کننده سرعت، این کوپه آلمانی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت را داشته باشد.

دومین محصول این تیونر آئودی R8 GTR است که نسبت به نسخه های استاندارد R8 GT حدود 100 کیلوگرم سبکتر، 0.4 ثانیه در شتاب سریع تر و بیش از 5 کیلومتر برساعت نیز حداکثر سرعت بیشتری دارد.

حضور مجدد سوپراسپرت آلمانی آپولو S برای موناکویی ها که بیش از صدها بار آنرا دیده بودند چیز جالبی نبود! گامپرت هم برای آنکه از اتهام تکراری بودن محصولاتش رها شود با یک خبر ویژه به تاپ مارک آمد؛ اینکه کانسپت جدیدش به احتمال فراوان اواخر شهریورماه جاری در نمایشگاه فرانکفورت 2013 رونمایی می شود.

 با استیلث به موناکو آمد که در رنگ قرمز ماتش که Luminary Orange نام دارد، ردپای تکنولوژی انحصاری لامبورگینی دیده می شد. هرچند که نخستین جزییات این پکیج قبل از فرارسیدن عید 92 معرفی شدند اما برای اولین بار که GSC از آن رونمایی می کرد.

GSC کار خود را با تغییر کاپوتی که اینبار خروجی هوا دارد آغاز کرده و مابقی تغییرات در رکاب ها، گلگیرها و سپرهای جلو و عقب ادامه داده؛ آخرین نکته این کیت بدنه وجود LEDهای جدید سپر در جلو و دیفیوزر کربنی در عقب است.

در قسمت فنی GSC با قراردادن یک توربوی بزرگتر به همراه یک اینترکولر درون سینه این خودرو، قدرت خروجی آنرا به 750 اسب بخار رسانده که حدود 250 اسب بخار بیشتر از نسخه های استاندارد CLS 63 است. همچنین شتاب صفرتا صد استیلث 3.7 ثانیه و حداکثر سرعتش 350 کیلومتر برساعت خواهد بود.