پارس ناز پورتال

علت محبوبیت خودرو سفید رنگ نزد ایرانی ها

علت محبوبیت خودرو سفید رنگ نزد ایرانی ها

رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت نکاتی را درباره دلیل پرطرفدار بودن رنگ سفید در بین خودروهای ایرانی بیان کرد. محمدحسن شجاعی فرد در پاسخ به اینکه چرا بیشتر خودروهای ایرانی به رنگ سفید تولید می شوند؟ اظهار کرد: خودروسازان فهمیده اند که مصرف کنندگان ایرانی بیشتر خودروهای به رنگ سفید را می پسندند به همین دلیل بخش اعظم محصولات خود را با این رنگ تولید می کنند. وی با بیان اینکه از نظر مصرف کنندگان، آلودگی و کثیفی در خودروهای با رنگ سفید دیرتر خود را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: همچنین خط افتادگی های بدنه در این خودروها نیز نمود کمتری دارد.
 
رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: البته کلا روحیه مردم مشرق زمین با رنگ سفید سازگارتر است به گونه ای که در لباس های محلی ایران و کشورهایی چون هند، پاکستان و افغانستان سفید، رنگ برتر است. وی افزود: البته برخلاف کشورهای شرقی، مردم در کشورهای غربی اکثرا رنگ تیره را برای خودروها می پسندند که کم بودن تابش آفتاب در این کشورها از دلایل روانی آن
 
 
است. شجاعی فرد با بیان اینکه با وجود علاقه مشتریان ایرانی به خودروهای با رنگ سفید، خودروسازان باید به سمت تنوع رنگ محصولات تولیدی حرکت کنند، تصریح کرد: با این حال خواست و سلیقه مشتری برای خودروسازان ایرانی احترام ندارد به همین دلیل خودروها تنها در چند رنگ محدود سفید، خاکستری، نوک مدادی و نقره ای تولید می شوند.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که در دنیا برای تک تک مشتریان امکان انتخاب رنگ های مختلف برای خودروهای تولیدی وجود دارد.