پارس ناز پورتال

نزول درصدی محبوبیت مردمی مرسی

مجموعه : مجله خبری روز
نزول درصدی محبوبیت مردمی مرسی

تازه‌ترین نظرسنجی نشان داد

محبوبیت مردمی مرسی از ۷۸ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته است
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که مرکز افکارسنجی(بصیره) مصر درباره میزان رضایت شهروندان این کشور از عملکرد «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر بعمل آورده است، نشان می‌دهد محبوبیت مردمی مرسی کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از القدس العربی، نتایج نظرسنجی که مرکز بصیره به مناسبت نخستین سالروز ریاست جمهوری مرسی بعمل آورده است، نشان می‌دهد که میزان موافقان عملکرد مرسی به 32 درصد کاهش یافته است در حالی که این رقم در اواخر یازده ماهه ریاست جمهوری وی 42 درصد و در یکصد روز نخست ریاست جمهوری مرسی نیز 78 درصد بوده است.

 

«ماجد عثمان» مدیر کل این مرکز در این باره گفت که این نظرسنجی از 6179 شهروند رده سنی 18 سال به بالا و در همه استان‌های مصر در دوره زمانی بین 15 تا 20 ژوئن بعمل آمده است.

عثمان اظهار داشت که نسبت موافقان عملکرد مرسی به 32 درصد رسیده در حالی که درصد کسانی که از عملکرد وی ناراضی هستند 61 درصد شده است و 7 درصد نیز گفتند که از عملکرد وی مطمئن نیستند.

 

وی اشاره کرد که نسبت موافقان عملکرد رئیس جمهور در استان‌های متمدن به 23 درصد رسیده است در حالی که این رقم در ماه گذشته 30 درصد و در ماه دهم ریاست جمهوری مرسی 34 درصد بود و در استان‌های قبیله‌ای نیز میزان رضایت از عملکرد مرسی به 43 درصد رسیده است در حالی که این رقم در ماه گذشته 51 درصد و در ماه دهم نیز 58 درصد بود و در استان‌های ساحلی نیز میزان رضایت 28 درصد در مقابل 41 درصد در دو ماه گذشته بود.

 

از سوی دیگر مرکز مطالعات خاور نزدیک واشنگتن هشدار داد که چنانچه مرسی به خواسته تظاهرات‌کنندگان برای کناره‌گیری از قدرت پاسخ ندهد، اوضاع مصر ممکن است از تحت کنترل اخوان‌المسلمین خارج شود و در هر صورت در سایه خشم روزافزون معارضین و موضع اخوان‌المسلمین برای مقابله با آن، اوضاع به خیر و خوبی تمام نخواهد شد./فارس