پارس ناز پورتال

نظر حرفه ای ها درمورد دکوراسیون خانه

مجموعه : دکوراسیون
نظر حرفه ای ها درمورد دکوراسیون خانه

هنگام خرید سینک ضمن توجه به رنگ و مدل آن، چیزی که بیش از هر چیز باید به آن توجه کنید انتخاب سینکی است که نیاز شما را کاملا تأمین کند.

مثلا اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید می توانید سینک تک لگنه را انتخاب کنید و اگر شست و شوی ظرف با دست را ترجیح می دهید، به دنبال سینک دو و سه لگنه باشید.
آشپزخانه قلب هر خانه و یکی از مهم ترین بخش های هر منزل است که بیش از سایر قسمت ها مورد استفاده قرار می گیرد و تمام افراد خانواده در آن رفت و آمد دارند؛ بویژه خانم ها.
دکوراتورها معتقدند آشپزخانه باید خیلی روشن باشد و بهره زیادی از نور طبیعی برده باشد. البته اگر آشپزخانه خیلی روشن باشد استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها خیلی مناسب به نظر نمی رسد و ممکن است چشم را اذیت کند.

● رنگ آمیزی آشپزخانه


بهتر است رنگی که برای دیوارهای آشپزخانه انتخاب می کنید مکمل رنگ کابینت باشد. سعی کنید رنگ کاشی های کف و سقف را با یکدیگر هماهنگ کنید. می توانید برای انتخاب رنگ دیوارها از رنگ سقف و کف نیز الهام بگیرید. اگر کاشی ها طرح دار هستند می توانید از رنگی که در طرح کاشی ها وجود دارد، برای دیوارها استفاده کنید.

اگر می خواهید آشپزخانه شما پرطراوت و شاداب باشد از رنگ های جسور و بی پروا استفاده کنید. قرمز و سبز پررنگ می تواند پیشنهادی متفاوت باشد.

● نکاتی درباره آشپزخانه اوپن

آشپزخانه های اوپتن به دلیل این که از پذیرایی یا اتاق نشیمن دید دارند باید خیلی مرتب چیده شوند و وسایل آشپزخانه های اپن در دکوراسیون پذیرایی هم تأثیر دارندم. رنگ کابینت ها باید گونه ای باشد که لک ها را به سرعت نشان ندهد، کف آشپزخانه هم باید از جنسی باشد که به آسانی تمیز شود. نورپردازی خوب و هود مناسبی که بتواند به خوبی هوای آشپزخانه را تهویه کند ضروری است. به دلیل پیدابودن آشپزخانه از داخل پذیرایی، سعی کنید وسایل برقی اضافی و قابلمه ها را جلو دید نگذارید.


در این مدل معماری، بهتر است رنگ کاشی و کابینت با سالن پذیرایی هارمونی ایجاد کند. می توانید برای پنجره آشپزخانه از پرده های حصیری یا کاغذی متحرک روی اپن استفاده کنید تا در صورت تمایل مانع از دیده شدن داخل آشپزخانه شوید. برای پرده و کابینت نیز انتخاب رنگ های روشن مانع از تمرکز نگاه میهمانان می شود.
برای آشپزخانه اوپن بهتر است از نورهای مهتابی زیر کابینت برای روشن شدن میز کار استفاده شود. نصب یک لوستر نیز برای روشنی کل فضا مفید است. لامپ های هالوژن نیز به زیبایی آشپزخانه می افزاید اما مصرف آن را باید مد نظر داشت.


اگر پذیرایی شما با موکت پوشیده شد، آشپزخانه شما می تواند سرامیک باشد. اما اگر کف پوش تمام خانه سرامیک یا پارکت است، می توانید آشپزخانه را هم با همان کف پوش بپوشانید.
اگر از میز ناهارخوری استفاده نمی کنید، یا جایی برای میز ناهارخوری وجود ندارد و مجبور هستید از میز اوپن آشپزخانه برای وعده های غذایی استفاده می کنید، میز بهتر است تا افراد خانواده به راحتی بتوانید پشت این میز غذایشان را میل کنند و جایی برای ظرف های متعدد باشد.


یکی از مشکلاتی که در آشپزخانه وجود دارد بوی غذاها و گاه سوختن غذاها و باقی ماندن بوی نامطبوع آن در محیط است. امروزه برای رفع این مشکل از هود استفاده می شود اما برخی هودها هم فضای زیادی اشغال می کنند و هم زیبایی چندانی ندارند. البته نسل های جدیدی از هود به بازار آمده که نسبت به مدل های قبل فضای کمتری را اشغال می کند.


مطمئن باشید هماهنگی رنگها باعث زیبایی بیشتر می شود. البته شما هر رنگی را بیشتر دوست دارید می توانید برای آشپزخانه استفاده کنید اما به یاد داشته باشید اینجا فقط آشپزخانه است.

● آشپزخانه مرتب و شیک


برای داشتن آشپزخانه ای زیبا لازم است اصولی را رعایت کنید. مرتب بودن آشپزخانه خیلی مهم و ضروری است.
در آشپزخانه ۴ قطب اصلی وجود دارد. یک قطب مخصوص انجام کارهای خشک مثل خردکردن مواد غذایی و استفاده از وسایل برقی، یک قطب برای انجام کارهای خیس مانند شستن ظرف، یک قطب مخصوص آشپزی و یک قطب مخصوص انبارکردن که محل قراردادن یخچال و کمدهای دیواری است.
در این صورت کارها سریع تر انجام خواهد شد.


برای مرتب کردن این بخش مهم خانه، همه چیز به فضای آشپزخانه و وسعت آن بستگی دارد. در یک آشپزخانه مستطیل شکل که عرض آن بیش از دو متر نیست، باید تنها از یکی از دیوارها برای نصب کمد و طبقات استفاده کرد و گاز در بهترین جای ممکن قرار داده شود.


در آشپزخانه های مربع شکل یا ال شکل چیدن وسایل راحت تر است و حتی می توان از یک میز صبحانه نیز استفاده کرد اما این میز و صندلی هایش باید با ظرافت و با توجه به فضا انتخاب شوند تا جاگیر نشوند.
وسایل زاویه دار نخرید. میزهای گرد و تاشو بهتر از میزهای زاویه دارند.
کمدهای شیشه که حکم بوفه را دارند برای جاسازی ظروف خوب نیستند. در کمدهایی که شیشه ای نیستند راحت و بهتر می توان ظروف را در آن جاسازی کرد. زیاد بودن کشوها نیز امتیازی برای آشپزخانه محسوب می شود و به مرتب بودن آن کمک می کند.


منابع نوری کوچک تر در مکان های مهم کاری در آشپزخانه بسیار ضروری است. تعداد پریزهای برق نیز در آشپزخانه باید حداقل سه تا چهارعدد باشد، به طوری که فرد مجبور نباشد مدام برای استفاده از یک وسیله برقی وسیله برقی دیگری را از برق بکشد.

● کابینت ها و سینک

یک آشپزخانه خوب کابینت های بلند و زیاد باید داشته باشد. وسایلی را که بیشتر استفاده می شوند را می توانید در طبقاتی که دسترسی به آنها راحت تر است بگذارید و آن وسایلی که کمتر استفاده می شود را بالاتر بگذارید.
سینک ها مدل ها و اندازه های متفاوتی دارند. که بهترین آنها دوقلو و گود است. زیرا برای شستن میوه و سبزیجات و ظروف خیلی راحت تر هستند.


هنگام خرید سینک ضمن توجه به رنگ و مدل آن، چیزی که بیش از هرچیز باید به آن توجه کنید انتخاب سینکی است که نیاز شما را کاملا تامین کند. مثلا اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید می توانید سینک تک لگنه را انتخاب کنید و اگر شست وشوی ظروف با دست را ترجیح می دهید، به دنبال سینک های دو و سه لگنه باشید.
با داشتن برخی از آنها دیگر نیازی به استفاده مجزا از آب چکان یا سبد ظرفشویی برای قراردادن ظرف ها نیست. بعضی دیگر طوری طراحی شده اند که روی سینک با یک دگمه و با درپوشی از جنس سینک بسته شده و امکان استفاده از فضای بیش تر فراهم می شود.


سینک را با توجه به فرم و اندازه سرویس بهداشتی، رنگ، جنس و مدل سایر وسایل انتخاب کنید. سفید یا رنگی، سرامیک یا شیشه ای، ساده یا طرح دار، گرد یا مدل دار، شیب دار، موج دار، مشبک و غیره همه به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد.


از کابینت هایی با درهای آینه ای در آشپزخانه استفاده کنید زیرا این کار سبب می شود آشپزخانه شما وسیع تر به نظر برسد هم چنین می توانید به جای این کار برای تعدادی از کابینت ها از درهای شیشه ای استفاده کنید و برای داخل آن ها از ظروف کریستال و شیشه ای استفاده کنید تا درخشش آن ها سبب روشن تر شدن فضای آشپزخانه شود.


آخر اینکه از وسایلی که قابلیت نصب و آویختن به دیوار دارند از قبیل سرویس کفگیر ملاقه، جاروشارژی و… بیشتر استفاده کنید تا فضای کشوها و روی کابینت ها بیهوده هدر نرود و صرف وسایل دیگری شود.