پارس ناز پورتال

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)

مجموعه : مدل لباس جدید
آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)
 
” چادر ساده”
اولین و معروف ترین چادر، چادر ساده هست که همه ی ما با آن آشنایی کامل داریم. چادری که از یک قواره پارچه یعنی ۵/۴ متر با عرض ۱۱۵- ۱۱۰ سانت به صورت دو تکه دوخته می‌شود ،که بعضی از خانمها برای اینکه این چادر راحت تر پوشیده شود به آن کش می دوزند .این چادر یکی از راحت‌ترین چادر هاست.

 

 

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)

“چادر ملی”
چادر ملی برگرفته از چادر ساده ایرانی است با این تفاوت که دارای آستین هایی برای بیرون آوردن دست ها می باشد ،در بعضی مدل‌های آن، آستین از آرنج به پایین است. آستین می‌تواند کلوش یا راسته باشد که معمولاً با حریر یا نوار و یا منجوق‌دوزی تزئین می‌شود. جلوی چادر می‌تواند باز باشد و یا به وسیله‌ی زیپ و دکمه مخفی بسته شود.این چادر به شما آزادی عمل بیشتری میدهد و برای خانومهایی بچه دار و دانشجو توصیه میشود.با این چادر رانندگی بسیار راحتی هم دارید.
 

 مدل لباس

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)
 

چادر دانشجویی
چادر دانشجویی کاملا شبیه به چادر ساده ‎ی ایرانست.با این تفاوت که برای بیرون آوردن دستها شکاف هایی در نظر گرفته شده که میتوانید بدون به هم زدن فرم چادر،به راحتی از دو دست خود برای انجام کارهایی از قبیل حمل کیف و یا گرفتن دست کودک استفاده کنید.

 

 

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)

“چادر کمری”
چادر کمری یا قاجاری یکی از قدیمترین مدلهای چادر در ایران است که در دوران حکومت قاجاریه رواج داشته و به همین دلیل نام دیگر آنرا چادر قاجاری می نامند. که مانند پیراهن از سر پوشیده می‌شود از پشت یک‌سره است، ولی از جلو دو تکه به نظر می‌رسد. این چادر با کمربندی از پشت گره می‌خورد. به همین خاطر از سنگینی چادر گرفته می‌شود. قسمت بالایی که دسته‌های چادر است با کش روی سر ثابت شده و بلندی آن تا زانو می‌رسد. اگر شخص رو بگیرد، دو تکه بودن آن مشخص نمی‌شود. در مدلی از آن، قسمت بالا مثل یک مقنعه‌ی آستین‌دار است. مقدار پارچه‌ی این چادر به اندازه‌ی چادر ساده است.

 

 

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)

”چادر شال دار”
چادرهای شال دار شبیه مانتو هستند که به آن شال دوخته شده اند و به وسیله‌ی زیپ مخفی بسته می‌شود. در دو نوع شال بلند و شال کوتاه وجود دارند. در مدل شال بلند بلندی شال تا مچ پا ادامه دارد و شال کوتاه بلندی شال تا ارنج دست می باشد.این چادر از محبوبیت خاصی در بین خانم های جوان بر خوردار است.

 

 

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)

“چادر اماراتی”
چادر اماراتی همانگونه که از نامش مشخص است یکی از انواع چادرهای عربی می باشد.با این تفاوت که به دلیل داشتن آستین‎‎‏‎‏های ۴۰ سانیمتری نسبت به دیگر مدل های عربی ،اندامی تر است.جلوی این چادر به صورت باز طراحی شده و می توان آن را بنا به سلیقه های مختلف با زیپ و یا انواع دکمه بست.

 

 

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)

”چادر لبنانی”
در مدل اصلی آن اگر شخصی که چادر سر کرده دست‌هایش را باز کند، شما یاد مانتوهای کلوش (خفاشی) می‌افتید. زیرا این چادر آستین ندارد بلکه جایی برای بیرون آوردن دست‌ها روی چادر ایجاد شده و یک مچ ۱۰ سانتی متری به آن دوخته شده است با کش روی سر می‌ایستد و جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بسته می‌شود. به این صورت که به لبه‌ی طرف راست کش به اندازه‌ی مچ دوخته می‌شود که آن را به دست چپ می‌اندازید و سمت چپ چادر در پهلوی راست شما نگه داشته می‌شود. چادر از زیر چانه و روی سینه به وسیله‌ی یک دکمه بسته می‌شود، پوشیده بودن این چادر به شما این امکان را می‌دهد تا در زیر آن لباس راحت‌تری بپوشید، زیرا به هیچ وجه باز نیست. برای تهیه‌ی این چادر به ۵/۳ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتی‌متر نیاز است.

 

 

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)


” چادر صدفی لبنانی”
مدل کلی آن شبیه لبنانی است، با این تفاوت که در بالای سر آن مقنعه‌ای و یا چانه دارد و از جلو زیپ می‌خورد. این مدل با پوششی کامل و زیبا برای خانم های شاغل بسیار مناسب است.

 



“چادر حجازی”
این مدل، آستین را واضح‌تر می‌توان دید. زیرا شکل معمولی دارد و از زیر بغل برش می‌خورد. همانند چادر لبنانی مورب بسته می‌شود و برای تهیه‌ی آن به ۵ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتی‌متر نیاز است.

 

 

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)
”چادر عبایی یا جده”
این مدل چادر از اصیل ترین چادرهای عربی می‏‎‎باشد. که در میان اعراب به عبا معروف است، در چادر جده پارچه ی زیادی به کار رفته شده و همین امر باعث عریض شدن این مدل می گردد و عرض زیاد آن پوشش کامل و راحتی را باری بانوان به همراه دارد.

 

 

آشنایی با انواع چادر در طرح های متنوع (عکس)
”چادر جلابیب”
در حال حاضر چادر جلابیب رواج بیشتری دارد. به علت قابلیت کامل حجاب و رفاه و راحتی خانم‌ها در این چادر، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این چادر که از اولین ابتکارات طراحان داخلی و توسط خانم‌های ایرانی می‌باشد، چهارده ویژگی خاص دارد و گسترش و پذیرش این مدل به حدی بوده است که راه‌اندازی سایتی را به نام خود در پی داشت. سایت جلابیب شامل اصلاعات کاملی درباره‌ی چادر جلابیب، آلبوم عکس‌ها، آدرس نمایندگی‌های فروش، اخبار، فروشگاه اینترنتی، نظرسنجی و … می‌باشد. طرح چادر جلابیب مورد پسند همگان بوده طوری‌که فراتر از مرزها ایران نیز خواهان دارد. شعار این چادر این است: «حجابم مرا حفظ کند، نه من حجابم را.» در کل دارای سی و یک طرح است و سه طرح آن با نام‌های مشکی، احرام و رنگی شناخته و معرفی شده است. این
 
 
چادر برای اولین بار در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت. چهارده ویژگی آن عبارتند از: ۱- قابلیت تنظیم اندازه‌ی صورت ۲- دارای آستین مخفی، زیپ مخفی جهت وضو‌گیری ۳- دارای شبه مقنعه و مقنعه سرخود ۴- دارای آستین ساق دست و آستین زمستانی ۵- دارای زیپ مخفی در قسمتی از جلوی چادر جهت وضو‌گیری، شیردهی و بستن ساک آغوش و دسترسی به کیف، تلفن همراه و جیب داخل چادر ۶- مکانی مجزا جهت دسترسی به تلفن همراه در بعضی طرح‌ها ۷- ظاهری شبیه به
 
چادرهای معمولی ۸- دارای پوشیه و روگیر سر خود در بعضی مدل‌ها و امکان روگیری توسط شخص در همه‌ی مدل‌ها ۹- پوشش کامل بدون استفاده از مقنعه، مانتو و ساق دست ۱۰- قابلیت استفاده‌ی کیف در زیر چادر ۱۱- گشادی چادر مناسب و بدون بدن‌نمایی با همان متراژ چادرهای معمولی و در برخی طرح‌ها کمی بیشتر ۱۲- جلویگری از سرقت کیف و تلفن همراه موود در زیر چادر ۱۳- دارای بندینک سرآستین جهت حفظ کامل پوشش مچ‌ها.