پارس ناز پورتال

بعد از احمدی نژاد آمریکا نفس راحتی کشید

مجموعه : مجله خبری روز
بعد از احمدی نژاد آمریکا نفس راحتی کشید

معاون اول رییس‌جمهور:

حسینی بهترین وزیر اقتصاد بعدازانقلاب است/هیچ دولتی به اندازه دولتهای نهم و دهم ناسزا نشنید
معاون اول رییس‌جمهور گفت: با توجه به جمیع شرایط دکتر سیدشمس‌الدین حسینی، قطعا وی موفق‌ترین وزیر اقتصاد پس از انقلاب بوده است.

محمدرضا رحیمی که در جلسه اعلان گزارش سرمایه‌گذاری خارجی سخن می‌گفت تصریح کرد:‌ دلایل این سخن من کاملا واضح است؛ در شرایطی که تحریم‌ها تمامی راه‌ها را بر ملت ایران مسدود کرده بود، وزارتخانه تحت پوشش آقای حسینی طرح‌هایی را اجرا کرد که دولت‌های قبلی زیر بار هزینه آن‌ها نرفته بودند.

 

وی از طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها نام برد و یادآور شد: طرح هدفمندی که در همه دولت‌های پس از انقلاب مطرح بود تنها توسط وزارتخانه اقتصاد که زیر پوشش آقای حسینی بود اجرا شد این در شرایطی بود که سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ملت ایران توسط آمریکا و هم‌پیمانانش عملیاتی شده بود.

 

رحیمی همچنین به رشد بی‌نظیر شاخص بازار بورس نیز اشاره کرد و توضیح داد: همه کارشناسان و دست‌اندرکاران اقتصادی تصدیق می‌کنند که رسیدن به چنین شاخصی در نوع خود بی‌نظیر بوده است و این نشان‌دهنده اعتماد مردم به بازار بورس در دولت فعلی است در کنار آن در حوزه مالیات نیز دولت نهم و دهم کارهای بسیار شایسته انجام داد و اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی نیز از دیگر دلایل من برای انتخاب آقای حسینی به عنوان بهترین وزیر اقتصاد در سال‌های بعد از انقلاب است.

 

وی همچنین عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در سال‌های گذشته را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: آقای دکتر علیشیری به همراه کارمندان خود توانستند در شرایطی که کوچکترین عملیات بانکی توسط نظام جمهوری اسلامی با تحریم‌های بسیار که به قول غربی‌ها دردآور همراه بود سرمایه‌گذاری‌ خارجی ایران را به رشد 143 درصدی برسانند.

 

معاون اول رییس‌جمهور افزود: این مهم در حالتی بوجود آمد که کشور آمریکا در شرایطی که واماندگی‌اش بیش از پیش مشخص بود در هرجا که مسئولان و هیات‌های ایرانی وارد می‌شدند در کوچکترین ابعاد نیز ورود مستقیم می‌کرد و از عملیاتی شدن طرح‌های ایران جلوگیری می‌کرد دولت آمریکا حتی مدیران یکی از بانک‌های ترکیه را به پس گرفتن ویزای فرزندش که در آمریکا مشغول تحصیل بود تهدید کرده بود.

 

با پایان دولت احمدی‌نژاد آمریکا یک نفس راحت می‌کشد

رحیمی با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد در تمامی سال‌های خود چه از نظر فشارهای داخلی و چه از نظر فشارهای خارجی در مضیقه بود، تصریح کرد: در داخل کشور هیچ دیواری کوتاه‌تر از دیوار دولت پیدا نمی‌شد و هرکس که به دولت می‌رسید یک سیلی به صورتش می‌کوبید. هیچ دولتی به اندازه دولت‌های نهم و دهم ناساز نشنید اما خوشبختانه با عملکرد خود جواب همه این مسائل را داد.

 

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: دولت احمدی‌نژاد در عرصه جهانی نیز همه‌جا به تأسی از بیانات امام راحل و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب در جلوی خواسته‌های غرب و بویژه آمریکا ایستاد آمریکایی‌ها بارها از پایان رسیدن دولت احمدی‌نژاد ابراز خشنودی کرده‌اند و می‌دانند که با پایان این دولت می‌توانند پس از هشت سال یک نفس راحت بکشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دولت در تمامی عرصه‌ها از دولت‌های پیشین برتر بوده است و ما به زودی آمارهای دولت را به صورت جزئی منتشر خواهیم کرد تا هر نهادی که توانست نشان دهد که آمارهای کدام دولت به میزان موفقیت دولت احمدی‌نژاد خواهد رسید./ایسنا