پارس ناز پورتال

خبر ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به قندهار

مجموعه : مجله خبری روز
خبر ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به قندهار

درجه‌دار نیروی دریایی ارتش آمریکا در افغانستان خبر داد

ارسال ۲ محموله سلاح‌ و مهمات برای معارضان سوری توسط آمریکا از طریق خاک اردن
یک منبع آگاه در ارتش آمریکا گفت: ایالات متحده ۲ محموله سلاح‌های سنگین و مهمات بوسیله هواپیمای ۹۰ تنی متعلق به لهستان را از طریق خاک اردن برای معارضان سوری ارسال کرده است.

یک درجه‌دار نیروی دریایی ارتش آمریکا در افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: همزمان با روز انتقال امور امنیتی افغانستان توسط نیرو‌های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ارتش و دولت افغانستان، آمریکا در تاریخ 28 خرداد ماه سال جاری، 2 محموله سلاح‌های سنگین و مهمات را از طریق اردن برای معارضان سوری ارسال کرد.

 

این منبع آگاه که به دلیل حساسیت اطلاعات هویت خود را فاش نکرد، افزود: این محموله‌ها توسط 2 هواپیمای 90 تنی روسی متعلق به لهستان برای معارضان سوری ارسال شده است.

 

این منبع آگاه پیش از این از آغاز ارسال مهمات و تسلیحات نظامی آمریکا در افغانستان برای معارضان سوری خبر داده بود که با ترک نیرو‌های نظامی این کشور از افغانستان همزمان شده است.

 

وی افزود: این تصمیم در اواخر دوره «رابرت گیتس» وزیر دفاع سابق آمریکا گرفته شد و محموله‌ها شامل مهمات و تسلیحات سبک و نیمه‌سنگین آمریکا در پایگاه قندهار افغانستان است.

 

این منبع آگاه تصریح کرد که این محموله‌ها از طریق هوایی و دریایی از خاک ترکیه و اردن برای معارضان سوری ارسال می‌شود.

وی افزود: «این محموله‌ها شامل سیستم‌های موشکی و ضدزره، پرتاب‌کننده موشک، موشک و ده‌ها خودروی هاموی است.»

 

هاموی(HMMWV)  با نام کامل «خودروی چرخدار چند منظوره قابلیت تحرک بالا،» یک خودرو نظامی چهار چرخ سبک با موتور دیزلی است که شرکت آام جنرال برای ارتش آمریکا طراحی و تولید کرده و از سال 1985 به عنوان جایگزین چند خودروی جیپ، آمبولانس و باری وارد ارتش آمریکا شد و در سال‌های بعد ارتش‌های دهها کشور دیگر دنیا نیز از آن استفاده کردند.

این منبع آگاه اظهار داشت که استراتژیست‌های جنگ در آمریکا بر این باورند با ارسال سلاح به ویژه خودرو‌های هاموی و موشک‌انداز‌ها برای معارضان سوری می‌توانند، صحنه نبرد را به سود معارضان تغییر دهند./فارس