پارس ناز پورتال

بیانیه‌ای با تعیین ضرب‌الاجل 48 ساعته

مجموعه : مجله خبری روز
بیانیه‌ای با تعیین ضرب‌الاجل 48 ساعته

ضرب الاجل ۴۸ ساعته ارتش مصر به گروه‌های سیاسی
ارتش مصر در پی حوادث خشونت‌بار دیروز که به کشته شدن 16 نفر و زخمی شدن بیش از 900 نفر منجر شد، با صدور بیانیه‌ای، 48 ساعت به گروه‌های سیاسی برای دستیابی به توافق مهلت داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای با تعیین ضرب‌الاجل 48 ساعته برای گروه‌های سیاسی به منظور دستیابی به توافق و حل بحران کنونی اعلام کرد که در غیر این صورت نیروهای مسلح وارد عمل خواهند شد.

ارتش مصر در این بیانیه تأکید کرد که تنها 48 ساعت به همه گروه‌های سیاسی فرصت می‌دهد تا مطالبات مردم محقق شود.

 

ارتش مصر اعلام کرد که هر چه زمان بیشتر بگذرد، تفرقه و دودستگی نیز بیشتر خواهد شد و بنابراین در صورتی که راه حلی مطرح نشود ارتش نقشه راه آینده را مشخص خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین تاکید شد که ارتش در عرصه سیاست و قدرت بی‌طرف است و به خروج از رویکرد دموکراتیک تن نخواهد داد.

 

در بیانیه ارتش آمده است: با توجه به تحولات کشور، امنیت ملی دولت در معرض خطر شدید است و هر کس بر حسب جایگاه خود در برابر این خطر مسئول است و باید برای رفع خطرات تلاش نماید.

 

این بیانیه افزود: نیروهای مسلح پیش از این نیز یک هفته مهلت برای گروه‌های سیاسی به منظور دستیابی به توافق و حل بحران، مهلت داده بود اما این مهلت به پایان رسید و هیچ اقدامی صورت نگرفت و به همین دلیل روز گذشته شاهد حضور گسترده و آزادانه مردم در خیابان‌ها بودیم که شگفتی همه در داخل، منطقه و سطح بین‌المللی را برانگیخت.

 

ارتش مصر با اشاره به رنج و محنت‌های ملت مصر تاکید کرد که نیروهای مسلح به عنوان آخرین فرصت به گروه‌های سیاسی 48 ساعت مهلت می‌دهد تا مطالبات ملت را محقق سازند و در غیر این صورت با پایان یافتن مهلت تعیین شده، نیروهای مسلح با استناد به مسئولیت ملی و تاریخی خود و احترام به خواسته‌های ملت بزرگ مصر، نقشه آینده و طرح‌هایی را اعلام خواهد کرد که با نظارت این نیروها و مشارکت همه طیف‌ها و جریان‌های ملی وفادر از جمله جوانان که آغازگر انقلاب بودند، اجرا خواهد شد./فارس