پارس ناز پورتال

طبخ دلمه سیب زمینی

مجموعه : آموزش آشپزی
طبخ دلمه سیب زمینی

مواد لازم :
 سیب زمینی بزرگ      دو عدد
 روغن زیتون      چهار قاشق غذاخوری
 سویای دانه ریز      100 گرم
 پیاز      یك عدد
 رب گوجه‌فرنگی      دو قاشق غذاخوری
زعفران آب كرده     یك قاشق سوپخوری
كره     30 گرم
نمك، فلفل و پودر سیر     به میزان لازم

 
طرز تهیه :


سیب‌زمینی‌ها را با پوست شسته، چند شكاف عمیق روی آنها ایجاد كرده و آنها را درون دستگاه مایكروویو با قدرت 100 درصد به مدت هفت دقیقه می‌‌پزیم.
در ظرفی دیگر پیاز را به صورت نگینی خرد كرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و كمی نمك، بدون درپوش داخل دستگاه با قدرت 100 درصد به مدت شش دقیقه قرار می‌دهیم.
سپس سویا را كه از قبل خیسانده‌ایم، همراه مابقی روغن زیتون به مواد افزوده و سه دقیقه دیگر با همان قدرت درون دستگاه زمان می‌دهیم.

رب گوجه‌فرنگی، زعفران، فلفل و پودر سیر را نیز به مواد اضافه كرده و مخلوط می‌كنیم و ظرف را با درپوش درون دستگاه با قدرت 100 درصد به مدت سه دقیقه قرار می‌دهیم.
پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و دایره‌ای به قطر دو سانتی‌متر از سر سیب‌زمینی‌ها بریده و داخل آنها را خالی می‌كنیم، به طوری كه سوراخ نشود.

سپس كمی كره داخل سیب‌زمینی‌ها مالیده و از مایه آماده شده درون آنها ریخته و دوباره روی سیب‌زمینی كمی كره می‌مالیم.

سیب‌زمینی‌های پر شده را داخل ظرف، روی سه پایه بلند قرار داده و از تركیب گریل و مایكروویو با قدرت 20 درصد به مدت هفت دقیقه استفاده می‌‌نماییم كه هم پخت كامل شود و هم سیب‌زمینی‌ها برشته و طلایی شوند، بعد آنها را درون ظرف چیده و با سس دلخواه سرو می‌كنیم.

نكته :
می‌توانید از كمی جعفری و گشنیز برای داخل مایه دلمه استفاده كنید. به جای سویا می‌توان از مرغ یا گوشت چرخ‌كرده نیز بهره برد.