پارس ناز پورتال

شکایت از مردی که با کد پستی کلاهبرداری کرد

مجموعه : مجله خبری روز
شکایت از مردی که با کد پستی کلاهبرداری کرد

مرد کلاهبردار بعد از فروش آپارتمان به یکی از مشتریانش، با استفاده از کدپستی جعلی، کد رهگیری جدید می‌گرفت و از این طریق آپارتمان مورد نظر را به افراد دیگر می‌فروخت. این مرد که تا‌کنون 100شاکی از او شکایت کرده‌اند، با این شگرد توانسته میلیاردها تومان به جیب بزند.

حوادث روز – به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده، حدود 1/5‌ماه پیش و با شکایت تعدادی از شاکیان در دادسرای رسالت آغاز شد.

آنها وقتی متوجه شده بودند آپارتمانی را که از فردی معروف به مهندس خریده‌اند، به چند نفر دیگر هم فروخته شده، راهی دادسرا شده بودند تا از مهندس شکایت کنند.

 

با شکایت آنها، قاضی رسکتی، بازپرس شعبه 15دادسرای رسالت رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد و وقتی در تحقیقات مشخص شد که مرد کلاهبردار از این طریق، افراد زیادی را فریب داده و هر کدام از آپارتمان‌هایش را به چند نفر فروخته است، دستور بازداشت او صادر شد و مأموران وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

 

این مرد در بازجویی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد و مدعی شد که سال‌ها در کار ساخت‌وساز بوده اما از زمانی که به مشکل مالی برخورده، تصمیم گرفته با این شگرد کلاهبرداری کند. اما کلاهبرداری‌های این مرد چگونه رقم می‌خورد؟

 

یکی از شاکیان در تشریح نحوه ماجرا به همشهری می‌گوید: سال گذشته، زمانی که خواهرم به‌دنبال آپارتمانی برای پیش خرید می‌گشت، از طریق یکی از دوستانمان متوجه شد که مردی در منطقه تهران‌نو که به مهندس معروف است در کار ساخت‌وساز است و شهرت خوبی دارد. تعدادی از بنگاه‌دارهای آن منطقه، مهندس را می‌شناختند و می‌گفتند که او مدت‌هاست در کار ساخت‌وساز آپارتمان است و تا حالا باعث خانه‌دار شدن عده زیادی شده است. به‌خاطر همین تعریف‌ها بود که خواهرم به این مرد اعتماد کرد و برای پیش‌خرید آپارتمان به سراغ او رفت.

 

وی ادامه می‌دهد: آن روز مهندس با دریافت مبلغی میلیونی، با خواهرم قرارداد نوشت و از آنجا که بخش زیادی از کار ساخت آپارتمان انجام شده بود، به بنگاه رفتند و حتی کدرهگیری هم گرفتند. وقتی کد رهگیری صادر شد، مطمئن شدیم که جای هیچ نگرانی نیست و خواهرم به‌زودی صاحب آپارتمان خواهد شد؛ به همین دلیل من هم تصمیم گرفتم برای پیش‌خرید آپارتمان اقدام کنم و اواسط بهمن‌ماه سال گذشته نزد مهندس رفتم.

 

بعد از نوشتن قرارداد، 40میلیون تومان به‌عنوان قسط اول به این مرد پرداخت کردم و در بنگاه مبایعه‌نامه‌ای تنظیم و کد رهگیری نیز صادر شد. پس از آن منتظر بودم که هر چه زودتر کار ساخت آپارتمان و تحویل آن به پایان برسد اما بعد از مدتی متوجه شدم که مرد کلاهبردار هر کدام از آپارتمان‌ها را به چند نفر فروخته است.

 

من که شوکه شده بودم، همراه خواهرم راهی بنگاه شدیم و در آنجا متوجه شدیم آپارتمان‌هایی که ما از متهم خریده بودیم، به چهار پنج‌نفر دیگر هم فروخته شده است. برای همین تصمیم گرفتیم از وی شکایت کنیم.

 

براساس این گزارش، بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که مرد کلاهبردار بعد از شناسایی خریداران، آپارتمان در حال ساختی را به آنها نشان می‌داد و همراه طعمه‌هایش برای انجام معامله راهی بنگاه می‌شد. پس از نوشتن قرارداد، متهم با ارائه کدپستی، کدرهگیری دریافت می‌کرد و در اختیار مشتری قرار می‌داد اما چند روز بعد، همان آپارتمان را در بنگاهی دیگر و به فرد دیگری می‌فروخت.

 

او این بار نیز با ارائه کدپستی جعلی، کدرهگیری دریافت می‌کرد و طعمه‌هایش به تصور اینکه همه‌‌چیز کاملا قانونی انجام شده، سرمایه‌شان را در اختیار او قرار می‌دادند.

 

هم‌اکنون این پرونده در حدود 100شاکی دارد و این در حالی است که متهم با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد. از سوی دیگر بررسی‌ها درخصوص اینکه بنگاه‌داران نیز در این ماجرا دست داشته‌اند یا نه، ادامه دارد./همشهری