پارس ناز پورتال

دستگیری باند خشن و زورگیر در تهران

مجموعه : مجله خبری روز
دستگیری باند خشن و زورگیر در تهران

اعضای باند زورگیران خشن که با تهدید چاقو در سطح تهران زورگیری مر کردند در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، 23 فروردین امسال فردی با مراجعه به کلانتری 190 شمس آباد به مأموران اعلام کرد: با خودرو پراید سفیدم  در بزرگراه امام علی (ع) دو نفر را به عنوان مسافر سوار ماشین کردم كه در بین راه ، با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه ، انگشتر حلقه ازدواج ، عینک آفتابی ، گردنبند طلا و 120 هزار تومان وجه نقد کرده و متواری شدند  .

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران  ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 20 و 15 دقیقه روز پنجشنبه 22 فروردین هنگام رانندگی در اتوبان امام علی ـ تقاطع بزرگراه رسالت ، دو نفر جوان جلوی خودروی مرا گرفته و به عنوان مسافرِ دربست برای عزیمت به قیطریه سوار ماشین شدند که در فواصل بزرگراه شهید زین الدین ،دو بار و به بهانه های مختلف درخواست توقف کردند . بعد از کمی حرکت ، دوباره زیر پل مبارک آباد درخواست توقف کرده و با تهدید چاقو عنوان کردند "اگر هرچه داری ندهی ، شاهرگت را خواهیم زد" و پس از سرقت به سرعت پیاده و متواری شدند.

 

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از مالباخته که در حین سرقت مشخصات ظاهری یکی از سارقین در صندلی شاگرد راننده را به خاطر سپرده بود ، اقدام به چهره نگاری تصویر یکی از متهمان کرده و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی مختار 29 ساله شدند که پیش از این سه بار به اتهام موادمخدر ، شرب خمر و سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود .

 

با شناسایی "مختار" به عنوان یکی از سارقان ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که مختار به همراه برادر کوچکتر خود به نام "رضا" 25 ساله اقدام به سرقت کرده که تصویر رضا از سیستم جامع پلیس استخراج و مالباخته وی را به عنوان سارق دوم مورد شناسایی قرار داد.

 

با شناسایی مخفیگاه رضا و مختار در بلوار ابوذر ، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و سرانجام هر دو برادر 19 خرداد دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شدند. دو برادر در مواجهه حضوری ، از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفته و علاوه بر اعتراف صریح به زورگیری از مالباخته ، به دهها فقره سرقت به شیوه های مختلف زورگیری تحت پوشش مسافر ، زورگیری از رهگذران و با همدستی سه نفر از دوستان خود اعتراف کردند .

 

با دستگیری رضا و مختار و اعترافات صریح آنها در خصوص معرفی سه همدست خود به نام های محسن 23 ساله ، شهاب 23 ساله و "علی 21 ساله ، کارآگاهان در بررسی سوابق متهمان متوجه شدند که "محسن" و "علی" از مجرمان سابقه داری هستند که بارها دستگیر و روانه زندان شدند. در این بین ، بررسی سوابق "علی" نشان داد که وی از اراذل و اوباش سطح یک منطقه شادآباد است که دارای سابقه دستگیری در اداره شانزدهم پلیس آگاهی نیز می باشد .

 

با شناسایی سه عضو دیگر پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم با شناسایی محل تردد متهمان در منطقه نازی آباد ـ ایستگاه ورزش ، هشتم تیر موفق به دستگیری "محسن" و "شهاب" شدند . در ادامه عملیات دستگیری اعضای گروه ، "علی" در مخفیگاهش واقع در منطقه شادآباد شناسایی و دستگیر شد .

 

با آغاز تحقیقات ، متهمان به دهها فقره زورگیری به شیوه های مختلف ، در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در خانی آباد ، فلاح ، نواب ، اتوبان آهنگ ، پیروزی ، تهرانپارس  و … ، به ویژه با استفاده از تاریکی شب اعتراف کردند . زن جوانی پس از حضور در اداره پنجم و شناسایی "محسن" و "شهاب" ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چهارم تیر در حال رفتن به سمت خانه در خیابان خانی آباد بودم که در داخل کوچه ای خلوت ، ناگهان دو موتور سوار به سمت من حمله ور شدند و اقدام به سرقت دستبند و کیف همراهم کردند . با داد و فریاد از شهروندان درخواست کمک کردم که دو نفر جوان به کمک من آمده و با سارقین درگیر شدند که سارقین با توجه به شلوغ شدن محل و اطلاع اهالی از موضوع به ناچار موتورسیکلت سفیدرنگ خود را رها و پا به فرار گذاشتند .

 

با توجه به اظهارات مالباخته و آغاز تحقیقات از محسن و شهاب ، آنها به زورگیری از زن جوان اعتراف و در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشتند که پس از رها کردن موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ خود در محل سرقت ، به قصد ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات پلیسی و با تطمیع یکی از دوستان خود به نام بهزاد 21 ساله و پرداخت مبلغ 200 هزار تومان ، از وی خواسته بودند که تحت عنوان مالک موتورسیکلت اقدام به طرح شکایت تحت عنوان "سرقت موتورسیکلت" کند که بهزاد نیز از سوی کارآگاهان دستگیر شد .

 

سرهنگ کارآگاه علی  غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهمان در همان مراحل اولیه تحقیقات به دهها فقره زورگیری و به شیوه های مختلف اعتراف کردند که در حال حاضر شناسایی پرونده های مشابه و دعوت از مالباختگان در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ./مهر