پارس ناز پورتال

سفری با پای پیاده به چهار قاره در سراسر جهان (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
 ماساهیتو یوشیدا 32 ساله اخیرا به شانگهای بازگشت، شهری که چهار سال و نیم پیش سفرش را آنجا آغاز کرده بود.او چهار قاره را در سراسر جهان (مجموعا 40 هزار کیلومتر) تنها با یک سبد دو چرخ پر از چمدان پیموده است.

یوشیدا در شب سال نو در سال 2009 از شهر توتوری ژاپن به شانگهای رفت تا پیاده روی خود به دور جهان را از آنجا آغاز کند.او همیشه مشتاق سفر و دیدن شگفتی های جهان بود اما می دانست با قطار و هواپیما قطعا شهرها و مکان های کوچک و ناشناخته را از دست خواهد داد. بنابراین تصمیم گرفت پیاده به کشف جهان بپردازد.

اولین مقصد او کاپه روکا در سواحل پرتغال بود که در ماه آگوست 2010 پس از طی 16 هزار کیلومتر از طریق آسیای مرکزی و اروپا به آنجا رسیده بود. او سپس با هواپیما به آمریکا رفت و 6 هزار کیلومتر را در یک سال از نیوجرسی به ونکوور کانادا پیاده روی کرد.در پایان سال 2011 برای تامین مخارج سفر یک شغل پاره وقت برای خود دست و پا کرد.

او از کانادا به ملبورن در استرالیای جنوبی پرواز کرد و راه خود را از شمال به داروین و پس از آن به سنگاپور ادامه داد و سپس به شانگهای چین بازگشت.


 

سفری با پای پیاده به چهار قاره در سراسر جهان (عکس)
 

جالب است بدانید در طول این سفر به یاد ماندنی، یوشیدا هفت جفت کفش پاره کرد.او در حال حاضر در شانگهای به سر می برد و قرار است ماه آگوست قبل از بازگشت به ژاپن، مسافت 500 کیلومتری تا تایوان را پیاده برود.

هدف بعدی این جهانگرد، پیاده روی از جنوبی ترین نقطه آمریکای جنوبی تا قطب شمال است. او همچنین گفت: من در نهایت می خواهم تمام قاره های زمین را زیر پا بگذارم.

منبع: جام نیوز