پارس ناز پورتال

نمازی برای رسیدن به اجر واقعی

مجموعه : مذهبی
نمازی برای رسیدن به اجر واقعی
 
 نماز یاد خداست


كنكوریها،بیكاره ها،مجردها، حاجتمندان همه ی و همه ی بخوانید :
 از امام جعفر صادق «ع» روایت اسـت كه هر كس این نماز را در بعدازظهر پنجشنبه بخواند ودر آخر نماز در حالی كه بـه سجده رفته اسـت حاجت خودرا از خداوند بخواهد حاجتش حتی اگر جابه‌جا شدن كوهها هم باشد برآورده خواهد شد. در مقام و حكمت این نماز هر چقدر بگوییم كم گفته ایم و برای درك بهتر مقام این نماز در نزد خدواند متعال بـه این روایت از امام جعفر صادق «ع» اكتفا می كنیم كه فرموده اند: هر كس این نماز را بخواند و چیزی از خدا نخواهد رواست كه خداوند بر او غضبناك خواهد شد.

 و اما نكاتی كه باید در خواندن این نماز جهت دستیابی بـه اجر واقعی بـه آن توجه كرد:

1 _ این نماز رابا حضور قلب واقعی بخوانید.

2 _ نحوه ي خواندن این نماز را در طول هفته تمرین كنید تا بتوانید بدون هیچ گونه اشكالی آنرا بخوانید.

3 _ قبل از خواندن این نماز در بعدازظهر پنجشنبه حتما نماز واجب ظهر و عصر را خوانده باشید.

4 _ بهترین زمان برای خواندن این نماز حدود یك ساعت بعد از اذان ظهر می‌باشد.

5 _ برنامه روز پنجشنبه خودرا طوری تنظیم كنید كه استراحت كافی داشته باشید و بـه هنگام خواندن این نماز هیچ گونه احساس خستگی و كسالت در شـما نباشد تا بتوانید نماز را كامل و بدون هیچ اشتباهی بخوانید.

6 _ در تعداد سوره ها دقت كنید و از خواندن بیشتر یا كمتر سوره ها جهت احتیاط خودداری كنید.

 نحوه خواندن نماز:

 این نماز در اصل از دو نماز دو ركعتی و اعمال بعد از نماز تشكیل شده اسـت كه در نیت هردو نماز باید چنین بگویید: دو ركعت نماز حاجت روز پنجشنبه بـه جا می آورم قربتً الی الله
بهتر اسـت بین دو نماز و هم چنین بین نماز دوم و اعمال بعد از نماز فاصله نیفتد و از سخن و عمل اضافی خودداری كنید.

نماز اول:
در ركعت اول بعد از نیت یكبار سوره ي حمد را بخوانید و 11 مرتبه سوره ي توحید و سپس همانند نماز هاي معمولی بـه ركوع و سجود بروید.
در ركعت دوم یكبار سوره ي حمد را بخوانید و 21 مرتبه سوره ي توحید و بعد ازآن قنوت نمازهای معمولی را بخوانید و سپس بـه ركوع و سجود بروید و بعد از  سجده دوم تشهد و درود بگویید و نماز اول را تمام كنید.

نماز دوم:
در ركعت اول بعد از نیت یكبار سوره ي حمد را بخوانید و 31 مرتبه سوره ي توحید و سپس همانند نماز قبل بـه ركوع و سجود بروید.
در ركعت دوم یكبار سوره ي حمد را بخوانید و 41 مرتبه سوره ي توحید را تلاوت كنید و سپس قنوت بخوانید و بعد ازآن بـه ركوع و سجود بروید و بعد از سجده دوم تشهد و درود بخوانید و نماز را تمام كنید.

 بعد از دو نماز:
 بعد از درود نماز دوم اعمال زیر رابه جا آورید:
در حالت نشسته “ 51 مرتبه” سوره توحید را تلاوت كنید و بعد ازآن “ 51 صلوات” بفرستید و سپس بـه سجده رفته ودر حالت سجده صد مرتبه “یا الله ” بگویید و بعد ازآن در همان حالت سجده حاجت خودرا خداوند متعال بخواهید.

 سه چیز از خدا بخواهید:
شـما در سجده آخر هر چـه دوست دارید میتوانید از خدا بخواهید اما بهتر آنست كه حاجات خود رابه ترتیب زیر از خداوند طلب كنید و مطمئن باشید حاجات شـما برآورده خواهد شد:

اول: تعجیل در ظهور آقا امام زمان «عج» از از خداوند طلب كنید.
«بدلیل آنكه این نماز در بعدازظهر پنجشنبه خوانده میشود»

 دوم: دعایی در حق عزیزی و هر آنكه محتاج دعای شماست بكنید.
«زیرا دعای آدم ها در حق یكدیگر زودتر مستجاب می‌شود»

 سوم: هرآنچه برای خود می‌خواهید از خداوند طلب كنید ضمن اینكه یادتان باشد بهترین دعا عاقبت بـه خیری اسـت.

یادمان باشد كه این نماز نمازی مستحبی اسـت و همانگونه كه میدانید لازمه ي دستیابی بـه اجر واقعی مستحبات ادای اعمال واجب اسـت و هم چنین لازمه ي دستیابی بـه اجر واقعی این نماز خواندن نماز هاي پنجگانه واجب اسـت و باید حتما بر خواندن نمازهای واجب خود پایبند باشیم. و هم چنین شرط استجابت دعا تلاش خود انسان اسـت. تا انشاء الله همه ی ي حاجات مـا مستجاب شود و حتی اگر حاجتی از مـا مستجاب نشد مطمئن باشیم كه حكمتی در آن اسـت كه مصلحت مـا را در پی دارد.