پارس ناز پورتال

تصاویر فوق ترسناک ابر آذرخش دار شبیه بشقاب

مجموعه : مجله خبری روز
تصاویر فوق ترسناک ابر آذرخش دار شبیه بشقاب

مثل صحنه های آخر الزمانی فیلم های هالیوودی به نظر می رسد.
شبیه یک فضاپیمای آخر دنیاست، اما این تصاویر باورنکردنی در واقع ابر طوفانی همراه با آذرخش معروف به سوپرسل است.
این ابر حجیم شبیه به بشقاب پرنده، با معنای تحت الفظی چشم طوفان، بطور منحوسی در 21 می نزدیک آدریان، میشیگان شناور شد.
 

 باورنکردنی: ممکنه شبیه یک کشتی مادر بیگانه به نظر بیاد، اما این ابر شبیه بشقاب در واقع یک ابر آذرخش دار است که سوپرسل نام داره.
 

 شوم: سوپرسل ها شدیدترین نوع طوفان آذرخش هستند. این یکی، که روز 21 می، نزدیک شهر آدریان در میشیگان شناور شد، دستک کم یک گردباد تولید کرد.

به گفته کارشناسان، سوپرسل ها شدیدترین نوع طوفان آذرخش هستند؛ این یک مورد خاص، دست کم یک گردباد تند تولید کرد.
کریس والسک، هواشناس دانشگاه ایالتی نیویورک، آلبانی، به دیسکاوری نیوز گفت: “آنچه شما اینجا می بینید یک طوفان آذرخش سوپرسل توسعه یافته در حال چرخش است و الگوی تراکم در پایه ابر بصورت “کمربند” یا “دیورا” نمود می کند، بطوری که هوا در طوفانی که در حال چرخش است کشیده و مکیده می شود.



 مناظر گسترده: سوپرسل ها، مورد توجه تعقیب کنندگان طوفان هستند، چراکه نسبتا خشکند بطوری که مناظر آن به واسطه لایه های باران تیره و تار نمی شود.
 

 
تار و دلگیر: نزدیک 22 می، این سوپرسل مولد یک گردباد شد.

فقدان بارندگی، سبب ایجاد گردبادها و دیگر اشکال ابرمانند می شود که از فواصل بی خطر قابل تشخیص هستند، به غیر از قسمت هایی که پشت لایه های باران پنهان می شوند.
گرد و غبار و باران بر باد رفته بر مرکز طوفان تسلط می یابد و در همان حال حلقه های ابرها لبه ها را احاطه می کنند.
بیل کاتن، استاد هواشناسی دانشگاه ایالتی کلرادو، به خبرگزاری اسرار کوچک زندگی گفت: “فکر می کنم این طوفان مقادیر بزرگی از آلودگی یا گرد و غبار را که می تواند فرآیند باران گرم را فرو بنشاند به کام خود می کشد و نتیجه آن بارش تگرگ است.


 طبیعت مادر: سوپرسل، شواهد شگفت انگیزی از قدرت طبیعت مادر را فراهم آورد؛ نوری که اینجا دیده می شود در حال رخنه کردن پشت ابر است.
مشخص شده طوفان موسمی بعنوان “مادر گردبادها”، می تواند وسعتی حدود شش مایل داشته باشد و 60 گردباد تولید کند.
این طوفان های شدید همراه با آذرخش، در جایی تشکیل می شوند که هوای ابری خشک با هوای استوایی گرم و مرطوب مواجه شود.

این باد، با آمدن در طوفان شروع به چرخیدن می کند و یک قیف را تشکیل می دهد. هوا در قیف سریعتر و سریعتر می چرخد و یک ناحیه بسیار کم فشار ایجاد می کند که هوا و اشیای بیشتری را به کام خود می کشد.
در صورتی که میزان رطوبت طوفان موسمی کاهش یابد، گرمای سطح هوا، انرژی آن را می گیرد. اگر رطوبت موجود در طوفان موسمی کاهش نیابد، با این حال این ابر دوار به سمت زمین کشیده شده و ممکن است به گردباد عظیمی مبدل شود.