پارس ناز پورتال

شهیدان راه عشق در برگ‌ های تاریخ (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
شهیدان راه عشق کم نیستن و چه کسانی که شاید هیچ وقت فرصت و مجالی برای معرفی آنها نتوانیم کنیم. ما همیشه مدیون آن شهیدان گران قدر و عزیز هستیم و امیدواریم بتوانیم راه آن عزیزان را ادامه دهیم.
 
در برگ‌های تاریخ هشت سال دفاع مقدس، روزی نیست که نام شهیدی حک نشده باشد؛ روزهای تبرک شده بر خود می‌بالند بر این همه شهید، حتی روزهای که عید هستند، عید قربان، عید غدیرخم، عید فطر و عید نوروز…
 
گاهی هم در ورق‌زدن برگ‌های تقویم یک ماه، می‌بینیم که فرماندهان یک لشکر در یک ماه به شهادت می‌رسند یا این ماه آغاز طولانی‌ترین اسارت یک فرمانده در تاریخ انقلاب اسلامی است.
 

حاج احمد متوسلیان
در تیر ماه، ماهی که در چهاردهمین روز آن شاهد آغاز اسارت سی و دو ساله «حاج‌احمد متوسلیان» فرمانده لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) و در باقی ایام شهادت فرماندهان شهید اسماعیل قهرمانی، سیدمحمدرضا دستواره و غلامرضا صالحی هستیم.
 

شهید اسماعیل قهرمانی
شهید «اسماعیل قهرمانی» که سوم اردیبهشت سال 1340 مقارن با عید سعید قربان در روستای «اردهای» استان گیلان دیده به جهان گشود؛ وی در مرحله سوم عملیات رمضان، با مسئولیت فرمانده محور لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) در 31 تیرماه 1361 در منطقه پاسگاه زید به شهادت رسید و پیکر مطهرش برای همیشه در منطقه ماند.
 


شهید سیدمحمدرضا دستواره
 

سردار شهید «سیدمحمدرضا دستواره» در اسفند 1338 در جنوب تهرا به دنیا آمد؛ وی در 13 تیرماه 1365 با مسئولیت قائم مقام لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) به شهادت رسید.


 شهید غلامرضا صالحی

سردار شهید «غلامرضا صالحی» متولد 1337 در شهرستان نجف‌آباد اصفهان که آخرین مسئولیتش قائم مقام لشکر 27 محمد‌رسول‌الله(ص) بود، در 22 تیرماه 1367 در تنگه ابو‌قریب در اثر اصابت ترکش گلوله توپ به همرزمان شهیدش پیوست.
 
 
منبع : فارس نیوز