پارس ناز پورتال

عکس های جنجالی از تئاتر هدا گابلر..!

مجموعه : اخبار سینما
عکس های جنجالی از تئاتر هدا گابلر..!

عکس های جنجالی از تئاتر هدا گابلر..!

اجرای نمایش ” هدا گابلر” در مجموعه تئاتر شهر تهران که در روزهای اخیر به نمایش درآمده است اعتراضات گسترده ای را در بین مسئولان دولتی بخصوص نمایندگان پارلمان ایران در پی داشت.

بنا بر گزارشی که روز چهارشنبه ۱۲-۱-۲۰۱۱ خبرگزاری فارس منتشر کرد، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد قاطع با عاملان “تئاتر غیراخلاقی هدا گابلر ” شد.

نمایش ” هدا گابلر ” نوشته هنریک ایبسن است که عمده موضوع آن ‏حول شخصیت یک زن هوسران استوار شده که با اینکه ‏شوهر دارد با یک قاضی دوست شده و با وی رابطه برقرار می کند . ‏

ستار هدایت‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس رسما اعلام کرده است که “مسئولان فرهنگی در ‏اعتراض به اجرای نمایش تئاتر ” هدا گابلر ” به مجلس احضار و با عاملان این اقدام غیراخلاقی قاطعانه ‏برخورد خواهد شد.‏”

از جمله مهمترین قسمت های مورد اعتراض مسؤلان در این نمایش مربوط به بخش های است که بازیگران به شرب خمر و حالات مستی پس از آن که به صورت تلویحی با خوردن آب پرتقال اجرا شده است می باشد.

همچنین برقراری رابطه ‏نامشروع که به صورت علنی و آشکار در این نمایش از آن سخن به میان آمده است از دیگر نکاتی است که مسؤلان برآن ایراد وارد کرده اند.

منتتقدان “هدا گابلر” بر این باورند که نمایش مذکور که مبتنی بر فلسفه نیست‌انگاری غربی است ، هیچ نسبتی با آموزه‌های ملی و مذهبی ایران ندارد.

 

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با اعلام این مطلب افزود: براساس گزارش‌های واصله این نمایش از لحاظ محتوا و نحوه اجرای آن مشکلاتی داشت که دستور توقف اجرای تئاتر صادر شد.

جعفری گفت: در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شده است و کارگردان و سایر عوامل دست‌اندرکار این نمایش برای اخذ توضیح به شعبه رسیدگی کننده احضار شده‌اند که نتیجه اقدامات قضایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به لزوم سالم سازی فضای فرهنگی جامعه بدیهی است با هر گونه فعالیتی که امنیت فرهنگی اجتماع را به مخاطره بیاندازد مقابله خواهد شد و یکی از مهمترین وظایف دادسرای فرهنگ و رسانه که بزودی فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند، علاوه بر توجه به حفظ حقوق هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه، تلاش برای رشد و تعالی فرهنگ جامعه اسلامی ایران است.

دادستان تهران همچنین گفت: پیرو جلسه اخیر ستاد پیشگیری از جرایم خاص دادسرای تهران، از امروز (چهارشنبه) طرحی با هدف مقابله با برخی شرکت‌های هرمی که علی‌رغم ممنوعیت قانونی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند نیز آغاز شده است.

جعفری افزود: خوشبختانه در این زمینه همکاری‌های خوبی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سایر نهادهای ذیربط انجام شده است و پرونده‌های مربوط به این موضوع نیز در دادسرای ناحیه ۳۱ تهران مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: دستگاه قضایی ضمن هشدار به گردانندگان شرکت‌های هرمی اعلام می‌کند که مطابق قانون با فعالیت چنین مراکز غیرقانونی که در نظام اقتصادی کشور ایجاد اخلال می‌کنند کماکان مقابله خواهد شد.