پارس ناز پورتال

دریاچه های خاص و عجیب (عکس)

 دریاچه ها زمانی تشکیل می شوند که آب در یک منطقه محبوس شود.  از نمونه های مهم آن در دنیا می توان به دریاچه های مختلفی مانند خزر، ارال و … اشاره کرد. با توجه به آنکه روی زمین دریاچه های بسیاری وجود دارد می توان انتظار آن را داشت که موارد عجیبی هم میان آن ها پیدا شود.

** دریاچه عروس دریایی

 
این دریاچه در میان اقیانوس و درون جزیره ای به نام "پالائو" قرار دارد. این جزیره به عنوان یکی از کوچکترین کشورهای دنیا به حساب می آید که نام آن کمتر گفته می شود. دریاچه عروس دریایی دارای زیبایی خاصی است چرا که هزاران عروس دریایی در آن محبوس شده اند و تمام فضای اب را پوشانده اند. این موجودات روزانه چندین بار عرض دریاچه را به امید راهی برای فرار از آن طی می کنند و محیطی جالب را به وجود آورده اند.

** دریاچه جوشان

دریاچه های خاص و عجیب (عکس)

در جمهوری "دومنیک" دریاچه ای قرار دارد که هیچکس نمی تواند وارد آن شود. این دریاچه دمایی بالاتر از 200 درجه فارنهایت دارد و همیشه در نقطه جوش خود قرار دارد. دلیل این گرمی این است که دریاچه براثر فعالیت های آتش فشانی به وچود آمده است. در این دریاچه تنها باکتری ها زندگی می کنند زیرا هیچ موجودی نمی تواند به خاطر گرمای زیاد وارد آن شوند.

** دریاچه متان

دریاچه های خاص و عجیب (عکس)

روسیه میزبان دریاچه "بایکال" است که به عنوان دریاچه متان شناخته میشود. این دریاچه همیشه حلقه هایی از متان را در اطراف خود ایجاد می کند. این حلقه ها البته نزدیک به 4 کیلومتر قطر دارند و از روی زمین قابل مشاهده نیستند. گاز متان این دریاچه منطقه را از نظر زیستی آلوده کرده است ولی درنوع خود یکی از شگفت انگیزترین دریاچه های دنیا است.

** دریاچه خونین

دریاچه های خاص و عجیب (عکس)

یکی از متفاوت ترین دریاچه های دنیا در بولیوی قرار دارد، این دریاچه به نام "لاگو" شناخته می شود و آب آن به طرز عجیبی قرمز است. علت اصلی این رنگ ان است که جلبک و موجودات قرمز بسیاری در این دریاچه زندگی می کنند. درون این دریاچه جزیره ای از جنس سدیم بورات که یک ماده شوینده است دیده میشود و شکل جالبی به دریاچه داده است. "لاگو" یکی از زیستگاه های اصلی برای فلامینگوهاست زیرا آن ها به رنگ قرمز علاقمندهستند.

** دریاچه آسفالت

دریاچه های خاص و عجیب (عکس)

یکی از متفاوت ترین دریاچه های دنیا در "ترینیداد و توباگو" قرار دارد. دریاچه "پیتچ" به عنوان بزرگترین دریاچه آسفالت مایع در دنیا شناخته می شود زیرا به جای اب درون آن تنها قیر واسفالت مایع دیده میشود. کارشناسان دلیل اصلی به وجود آمدن این دریاچه را فشارهایی می دانند که لایه های زیرین زمین به منابع نفت وارد کرده اند سپس این نفت ها از دل زمین خارج و وارد این دریاچه شده اند. با توجه به نفتی بودن این دریاچه تا به حال فسیل های مختلفی نیز در ان پیدا شده است.