پارس ناز پورتال

سفید کردن دندان‌ها با چند روش طبیعی..!

سفید کردن دندان‌ها با چند روش طبیعی..!
سفید کردن دندان‌ها با چند روش طبیعی..!
 

 

 در این مقاله که در سایت تخصصی ارگانیک به چاپ رسیده چند روش طبیعی و غیرشیمیایی برای سفید کردن دندان‌ها ارائه شده که درعین حال این گونه اثرات سوء را نیز ندارند. این روش‌ها عبارتند از:

-‌ خوردن کرفس و سیب؛
این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.

– استفاده از پراکسید هیدروژن (یا آب اکسیژنه)؛
این ماده کاملا طبیعی و غیرسمی که ترکیبی از مولکول‌های اکسیژن و آب است و می‌تواند به شیوه‌ای بی‌خطر دندان‌ها را پاکسازی کند و برای بهداشت و سلامت کلی دندان‌ها نیز مفید است. روش استفاده از آب اکسیژنه این است که پودر 3 درصد آن را در آب شیر به مقیاس 50-50 حل کرده و هر شب قبل از خواب دندان‌هایتان را با این محلول بشوئید. پس از چند هفته متوجه خواهید شد که دندان‌هایتان سفیدتر و روشن‌تر شده‌اند.
 

-‌ توت فرنگی بخورید؛
این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به دلیل اینکه حاوی ماده‌ای موسوم به اسید مالیک است درسفید کردن دندان‌ها نقش موثری دارد. برای بهره‌مند شدن بیشتر از این خاصیت توت‌فرنگی هفته‌ای یک بار دستورالعمل زیر را انجام دهید:
 
-‌ ابتدا یک عدد توت‌فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواک قرار داده و آن را مدت 5 دقیقه روی دندان‌هایتان بگذارید.
– برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها پس از 5 دقیقه با یک مسواک استاندارد، دندان‌هایتان را بشویید تا هرگونه قند طبیعی از روی دندان‌هایتان پاک شود.

– استفاده از پوست پرتقال و برگهای درخت برگ بو؛
این دو سفید کننده طبیعی دندان‌ها که غیر معمول‌تر از بقیه موارد هستند می‌توانند رسوبات روی دندان‌ها را تاحد زیادی برطرف کرده و دندان‌ها را درخشان‌تر کنند شما می‌توانید به نوبت هر یک از آنها را به طور خشک یا به صورت پودر ترکیبی با یکدیگر روی دندان‌ها بگذارید.

– و بالاخره می‌توانید از جوش‌شیرین استفاده کنید برای این منظور می‌توانید 6 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با 1/3 قاشق غذاخوری نمک، 4 قاشق چای‌خوری گلیسیرین و 15 قطره روغن نعنا یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه کننده بازدم ترکیب کنید این ترکیب را به مقادیر کم هر وقت که می‌خواهید دندان‌هایتان سفیدتر شوند روی آنها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشوئید.

منبع : Isna.ir

بهترین نوع ورزش برای بیماران قلبی
قیمت باور نکردنی و سرسام آور قلب مصنوعی در ایران
قرص های ضد بارداری زنان را باهوش می کند !!
مقابله با افزایش وزن بر اثر مصرف قرص های ضد بارداری
خطر گوش دادن به موسیقی برای دندان های شما !!
گیاهی که برای رفع بی خوابی مفید است
روش خوانده شدن کلمات در مغز
چرا عضلات می گیرند؟
روشی عالی برای تسکین گوش درد
مرگ خاموش با صندلی هایمان ( پزشکی و سلامت )
بهترین ورزش برای بیماران قلبی چیست؟
آیا خمیر دندان واقعا جرم را می گیرد؟