پارس ناز پورتال

رنگ در محیط زندگی

مجموعه : دکوراسیون
رنگ در محیط زندگی
 
رنگ قرمز در طول قرن های متمادی همیشه نماینده عشق و علاقه بوده است.

 

رنگ در محیط زندگی یعنی جریان حیات در رگ و پی خانه. تغییر رنگ ها در فضای اطراف شما بزرگ ترین تفاوت ها را می سازد. اگر می خواهید لباسی نو بر تن خانه خود بپوشانید، باید دست به رنگ شوید. رنگ هایی که دوست دارید.

 

راهی سریع و ارزان برای اینکه شما از بحران های تکرار رها شوید. برای اینکه حسی تازه به خانه و زندگی تان در شما ایجاد شود. اما آنچه در انتخاب رنگ ها موثر است، در وهله اول علاقه و سلیقه شماست و در مراحل بعد هماهنگی رنگ هاست.

 

● قرمز

رنگ قرمز در طول قرن های متمادی همیشه نماینده عشق و علاقه بوده است. رز سرخ منشا عاشقی و دوستی بوده است. رنگ سرخ رنگ خوش بینی و امید است. این رنگ را در خانه خود به کار ببرید. حتما هم لازم نیست که رنگ دیوار اتاق خود را قرمز انتخاب کنید. کافیست که چند سیب سرخ را روی پیش خوان آشپزخانه خود قرار دهید. چند شاخه رز سرخ به گلدان خود هدیه بدهید و آن را روی میز اتاق نشیمن بگذارید. به همین سادگی شما رنگ عشق و امید و شادی را به خانه خود می آورید.

 

● آبی

افرادی که به رنگ آبی علاقه دارند، اغلب افرادی آرام و درون گرا هستند. این افراد مثل سایه می آیند و می روند. آنها رنگ آبی را منشاء آرامش و سکون می دانند. شما نیز اگر به داشتن آسمان و دریا در خانه خود راغب هستید، می توانید یکی از دیوارهای اتاق یا سالن نشیمن خود را رنگ آبی زنید. البته رنگ آبی طیف وسیعی دارد. از کم رنگ گرفته تا سورمه ای سیر. بنا به سلیقه خود می توانید از این رنگ ها استفاده کنید. رنگ آبی رنگ خلسه آور و آسایش بخشی است. نقش آن را در زندگی خود نادیده نگیرید.

 

● سبز

سبز رنگ زندگی و تکاپوست. سبز یعنی ما هستیم. یعنی زندگی متوقف نمی شود. طبیعت و سرزندگی واقعی در نهاد رنگ سبز نهفته است. تعادل و انسجام شخصیتی هدیه رنگ سبز به شماست. سبز را در خانه خود بکارید. مبلمان شما، صندلی ها، کوسن ها و حتی پارچ و لیوان شما می تواند سبز باشد. به این ترتیب روح شادی در فضای اطراف شما دمیده می شود.

 

● زرد

خیلی از افراد زرد را رنگ تنفر می دانند. یک شاخه گل زرد اگر بین دو نفر رد و بدل شود، یعنی روزهای روشن خداحافظ اما اگر به این نگرش منفی بی توجه باشید، می توانید زیبایی های این رنگ آفتابی را ببینید. زرد در خانه یعنی خورشید میهمان شماست. شاد و سرحال می شوید اگر گوشه هایی از خانه را با رنگ زرد بیارایید. رنگ زرد رنگ تکاپو و حرکت است. زرد یعنی زندگی ادامه دارد و نباید تسلیم شد. با رنگ زرد خانه ای شاد و زیبا خواهید داشت.

 

● بنفش

چندین دهه است که می گویند بنفش رنگ موردعلاقه خانم هاست. بنفش ترکیبی از سرخ و آبی است. بنابراین ویژگی های این دو را با هم دارد. هم آرامش دارد و هم عشق و سرزندگی. رنگ بنفش رنگ هنری و رمانتیکی است که فضای شاعرانه ای می آفریند. بنفش می تواند رنگ نور چراغ های خانه شما باشد.

 

● سیاه

سیاه به هیچ عنوان رنگ ناامیدی نیست. بلکه رنگی عمیق و کشف کردنی است. رنگ سیاه، رنگی شیک و بسیار مناسب برای چیدمان خانه شماست. مشکلی می تواند رنگ وسایل الکترونیکی شما اشد. می تواند رنگ زیرتلویزیونی شما باشد. در هر صورت این رنگ را نادیده نگیرید. سیاه از آنجا که همیشه در مقابل رنگ سفید قرار می گیرد، ترکیب آنها نمایی دل انگیز و دیدنی ایجاد می کند.

 

● سفید

سفید مظهر پاکی و بی گناهی است. خلوص نیت و آرامش پایان ناپذیر پیام هایی است که رنگ سفید از خود ساطع می کند. این رنگ در آشپزخانه به ویژه نمایندگی پاکیزگی و تمیزی است. همچنان اگر در خانه کودک خردسال ندارید، می توانید روکش مبلمان خود را به رنگ سفید انتخاب کنید. سفید رنگ مهتاب است و وجود در فضای خانه، روشنی را مضاعف نشان می دهد.