پارس ناز پورتال

نقش تابلو های هنری در دکوراسیون

مجموعه : دکوراسیون
نقش تابلو های هنری در دکوراسیون
 
هیچ چیز به اندازه دیوارهای خالی کسل کننده نیست. شما می توانید با کمک گرفتن از تابلوها و آثار هنری مانع از ایجاد یکنواختی دیوارها شوید. توصیه می کنیم قبل از خرید تابلوها به بایدها و نبایدهای زیر توجه کنید:


▪ گران بودن آثار هنری و تابلوهای روی دیوار اهمیت ندارد؛ شما حتی می توانید، نقاشی های فرزند خود را بر روی دیوار نصب کنید.

 

▪ عکس های ریز و درشت مورد علاقه خود را به شکل مجموعه ای در کنار هم و با کمک اسپری چسب روی دیوار نمایش دهید.

 

▪ تابلوها و آثار هنری باید در سطح دید افرادی با قد متوسط باشند و هرگز نباید تابلوها را بالاتر از این سطح نصب کنید.

 

▪ می توانید تابلوها را بر دیوار اغلب فضاهای خانه بیاویزید. اتاق غذاخوری، سرویس بهداشتی و حتی ورودی خانه را برای این کار فراموش نکنید؛ البته نباید فضا را بیش از حد شلوغ کنید.

 

▪ تابلوهای کوچک را روی دیوارهای بزرگ نصب نکنید. اگر تابلوی کوچکی دارید و می خواهید آن را روی دیواری بزرگ نصب کنید، قابی بزرگ برای آن در نظر بگیرید.

 

▪ توصیه می شود به جای میخ یا پیچ، از آویزهای مخصوص نصب تابلو استفاده کنید. این آویزها وزن بیشتری را تحمل می کنند.

 

▪ سعی کنید برای نصب تابلو از کسی کمک بگیرید؛ یک نفر تابلو را نصب کند و دیگری کمی عقب تر بایستد و صاف و درست بودن محل نصب تابلو را کنترل کند.

 

▪ قبل از نصب تابلو طرحی ابتدایی از حالت های مختلف آن ها روی دیوار بکشید و پس از رسیدن به بهترین حالت اقدام به نصب قاب ها کنید، حتی می توانید برای این کار از تکه های روزنامه به اندازه تابلوها کمک بگیرید و آنها را به وسیله چسب خمیری که به آسانی از روی دیوار جدا می شود در جای مورد نظر نصب کنید. بعد از اینکه از نحوه چیدمان مطمئن شدید، تابلو ها را جایگزین تکه های روزنامه کنید.

 

▪ قاب ها و تابلوهای روی دیوار را خیلی دور از هم نصب نکنید. حداکثر فاصله لازم بین دو قابی که بالا و پایین یا کنار هم قرار گرفته اند، باید ۵ سانتی متر باشد.

 

▪ تعادل و هماهنگی بصری را فراموش نکنید، سعی کنید همه قاب های بزرگ یا کوچک در یک منطقه نصب نشود.

 

▪ قاب تابلوهای کنار هم را شبیه به هم انتخاب کنید و با تغییر محل قرارگیری آنها به جلوه ای متعادل برسید.

 

▪ چیدمان عمودی تابلو ها برای دیوار بالای یک میز کنسول یا بالای پیش بخاری شومینه می تواند محیطی شیک و زیبا به وجود آورد.