پارس ناز پورتال

معرفی با نفوذترین زن در جهان (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
معرفی با نفوذترین زن در جهان (عکس)
 
 نشریه فوربس برای دومین سال پیاپی اپرا وینفری چهره شاخص تلویزیونی را به عنوان بانفوذترین چهره مشهور آمریکا معرفی کرد.
 

معرفی با نفوذترین زن در جهان (عکس)
 

معرفی با نفوذترین زن در جهان (عکس)
 
به گزارش خبرآنلاین، اپرا وینفری 59 ساله در فهرست سالانه نشریه فوربس که جمعه منتشر شد، بالاتر از چهره‌های صاحبنام هالیوود مانند استیون اسپیلبرگ و کلینت ایستوود همین طور چهره‌های تلویزیونی محبوب مانند باربارا والترز قرار گرفته است.
 
فوربس گفت 48 درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی، وینفری را بانفوذترین چهره مشهور آمریکا دانسته‌اند، هرچند امتیاز او در مقایسه با نظرسنجی پارسال یک عدد کمتر بود.
 
لیست سالانه فوربس بر مبنای نظرسنجی انجام‌شده توسط «تحقیقات بازار ای-پول» تنظیم شده است. در این نظرسنجی بیش از 7500 چهره سرشناس مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وینفری ماه مه 2011 پس از 25 سال به برنامه تلویزیونی روزانه خود با عنوان «نمایش اپرا وینفری» خاتمه داد تا شبکه اپرا وینفری (OWN) را راه‌اندازی کند. این شبکه به تهیه برنامه‌هایی با موضوع سبک زندگی زنان اختصاص دارد.شبکه وینفری ابتدا به لحاظ آمار تماشاگران با چالش‌هایی روبرو بود، اما اخیرا به لطف مصاحبه اختصاصی وینفری با لنس آرمسترانگ قهرمان سابق دوچرخه‌سواری که در آن به سال‌ها دوپینگ اعتراف کرد، همین طور یک گفت‌وگوی طولانی با بیانسه خواننده، با افزایش آمار تماشاگران مواجه شد.
 
ظاهرا حرفه کارگردانی از دید آمریکایی‌ها به معنای نفوذ بیشتر است. در میان 10 نفر اول فهرست فوربس، پنج نفر شامل اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی، ران هوارد، جرج لوکاس و ایستوود، کارگردان هستند.
 
به گفته جری فیلپات مدیر ای-پول، در حالی که نفوذ از نگاه آدم‌های مختلف معانی مختلف دارد، اما اغلب بازتاب تاثیر فرهنگی آدم‌هاست.  
 
فیلپات درمورد انتخاب اسپیلبرگ به عنوان دومین چهره بانفوذ آمریکا با اشاره به فیلم «آرواره‌ها» او که سال 1975 ساخته شد، گفت: «درمورد نفوذ او کافی است از مردم بپرسید قبلا از رفتن به اقیانوس به چه فکر می‌کنند.»  
 
ایستوود نفر دهم فهرست فوربس است. او چند ماه پیش در گردهمایی جمهوری‌خواهان، یک صندلی خالی را به نشانه باراک اوباما مخاطب خود قرار داد و او را مسخره کرد. ایستوود با این کار تا مدت‌ها در صدر اخبار بود.
 
10 چهره مشهور بانفوذ آمریکا در سال 2013 به انتخاب فوربس به شرح زیر هستند:
 
1. اپرا وینفری
2. استیون اسپیلبرگ
3. مارتین اسکورسیزی
4. ران هوارد
5. جرج لوکاس
6. دکتر مهمت اُز
7. بارابارا والترز 
8. بونو خواننده گروه یوتو
9. سوزی اُرمن 
10. کلینت ایستوود