پارس ناز پورتال

10 دلیل برای استخدام دکوراتور

مجموعه : دکوراسیون
10 دلیل برای استخدام دکوراتور

همه ما دوست داریم که خانه مان محیطی گرم و راحت و البته زیبا باشد. بعضی ها عاشق این هستند که خودشان دست به کار شده و برای دکوراسیون و چیدمان محل زندگی شان تصمیم بگیرند، دسته ای هم ترجیح می دهند از نظر و سلیقه یک دکوراتور بهره بگیرند. در هر صورت حتی اگر مایل هستید که خودتان ایده هایی برای دکور کردن خانه تان بدهید، شاید لازم باشد بخشی از کار را به کاردان بسپارید و با خیال راحت از نتیجه کار لذت ببرید.

 

ممکن است شما دقیقا بدانید که به چه چیزهایی احتیاج دارید ولی احتمالا نه وقت کافی برای گشتن دارید و نه تجربه مناسب برای چیدمان حرفه ای. اینجاست که به جای صرف وقت و هزینه اضافه بهتر است کار را به یک دکوراتور سپرده و فقط نظرات تان را به او انتقال دهید. او تمامی فروشگاه های مربوطه را می شناسد و می داند برای پیدا کردن شی مورد علاقه شما، سراغ کدام مغازه لوکس فروشی برود. پس راحت به کارتان برسید و تمامی مراحل دکوراسیون را به دست آنها بسپارید! در صورتی که عاشق خرید کردن هستید و وقت و حوصله کافی برای گشتن در فروشگاه ها را دارید می توانید برای خرید مبلمان تان از راهنمایی و مشورت کارمندان خبره مبل فروشی ها کمک بگیرید.

 

فروشگاه های بزرگ و مطرح به طور معمول بخشی از کارمندان متخصص خود را به این کار اختصاص می دهند و مشتری ها بهترین راهنمایی را از آنها دریافت می کنند. برای انتخاب مبلمان و پارچه و رنگ متناسب با آن حتما از دکوراتورهای فروشگاه کمک بگیرید. می توانید عکس و نمونه پارچه های دلخواه تان را با خود به فروشگاه برده و با توجه به آنها انتخاب کنید. پیش از هرکاری، اندازه گیری خانه و فضای مورد نظر برای دکور شدن را نیز فراموش نکنید تا بتوانید با دیدی کاملا باز خرید کنید. برای راهنمایی گرفتن سراغ فردی بروید که با او راحتید و احساس می کنید سلیقه شما را درک می کند. اگر فکر می کنید که شخص فروشنده صرفا به دلیل مد بودن یک مبلمان شما را تشویق به خرید آن می کند، بدون تعارف از مدیر فروشگاه بخواهید شخص دیگری را در اختیارتان قرار دهد. به هر حال این شمایید که تصمیم می گیرید! ولی چنانچه مطمئن نیستید که چه می خواهید به هیچ عنوان وارد این مسیر نشوید، چراکه دست آخر خانه ای خواهید داشت که از آنچه می خواستید بسیار دور و به دل تان ننشسته است.

 

در اینجا ۱۰ دلیل برای استخدام یک دکوراتور ذکر می کنیم:

 

۱) چنانچه طراحی فضایی که می خواهید دکور کنید سخت است یا گوشه و کنارهای زیادی دارد یا جزییات معماری آن کمی پیچیده است بهتر است که به سراغ یک طراح بروید.

۲) ایده هایی در ذهن دارید ولی نمی دانید چگونه آنها را اجرا کنید یا نمی دانید دقیقا از کجا شروع کنید.

۳) زمان، انرژی یا حتی سلیقه کافی برای پرداختن به آن را ندارید.

۴) احتیاج به تغییری بزرگ دارید ولی بودجه تان خیلی محدود است. درست است که این گزینه تا حدی مغایر با استخدام یک دکوراتور است ولی باور کنید که اشتباهات خودتان در زمینه چیدمان به مراتب خرج بیشتری روی دست تان خواهد گذاشت! پس بهتر است با کمک یک طراح داخلی با صرف هزینه ای یکجا از دیگر هزینه های اضافه اجتناب کرده و خودتان را به زحمت نیندازید.

۵) زمان تان با توجه به بودجه و خانواده تان محدود است. یک دکوراتور می تواند با توجه به زمان بندی شما همه چیز را در زمان مناسب آن به شما تحویل داده و از هرج ومرج جلوگیری کند.

۶) ایده هایی برای دکور کردن فضایتان در ذهن دارید ولی اصلا از کاربردی بودن آنها مطمئن نیستید.

۷) می خواهید بخشی از خانه یا یکی از اتاق ها را بازسازی کنید ولی به هیچ وجه نمی خواهید همه چیز را بیرون ریخته یا جابه جا کنید. اینجاست که یک طراح داخلی حرفه ای می داند چگونه بدون به هم ریختن کل خانه خواسته شما را برآورده کند.

۸) گاهی اوقات قسمت هایی از دکوراسیون قدیمی خانه از نظر شما بی مصرف یا بی ربط به بقیه اشیا هستند و در عین حال به آنها علاقه دارید و نمی خواهید که آنها را کنار بگذارید. یک دکوراتور خوب می تواند یک میز کهنه یادگار پدربزرگ تان را به زیبایی تبدیل به مرکز توجهی در حال یا پذیرایی تان بکند و آن را با سایر قسمت های چیدمان همخوان کند.

۹) شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به معماری یک دوره خاص علاقه مندید. در این صورت تنها یک طراح حرفه ای است که می تواند دکوراسیون کل منزل تان را با این سبک خاص بچیند و از جز جز این سبک آگاه است.

۱۰) و در نهایت ممکن است که نتوانید یک ترکیب رنگی، سبک یا طرح خاص را انتخاب کنید و شاید احتیاج به کمک داشته باشید تا نمونه هایی برایتان فراهم آورد.

چنانچه جواب تان به یکی از این گزینه ها مثبت است یا خودتان احساس می کنید که با حضور یک دکوراتور خیالتان راحت تر است، بهتر است تردید نکرده و به سراغ یک طراح ماهر بروید. خانه شما مهم ترین محلی است که وقت تان را در آن سپری می کنید و محلی برای شادی و زندگی است.

 

منبع : روزنامه شرق