پارس ناز پورتال

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی
تصویر اینکه بتوانید از گوشی یا تبلت اندرویدی خود به جای موس و کیبرد استفاده کنید واقعا لذت بخش است . می توانید رو مبل لم داده و خیلی راحت با کامپیوتر خود ارتباط برقرار کنید . برنامه مختلفی برای این کار وجود دارند . اکثر این برنامه ها تنها و تنها قابلیت استفاده از موس و کیبرد را در اختیار شما قرار می دهند ، اما اپلیکیشن دیگری وجود دارد که قابلیت هایی فراتر از موس و کیبرد را در اختیار شما قرار خواهد داد .


اپلیکیشن Monect می تواند قابلیت های نظیر موس ، کیبرد ، جوی استیک ، گیم پد ، مدیا کنترلر و … را در اختیار شما قرار خواهد داد . این برنامه از دو قسمت تشکیل شده است . اپلیکیشنی که روی دستگاه اندرویدی شما نصب می شود و برنامه ای که باید روی سیستم عامل ویندوز نصب شود . هر دو مورد را می توانید از لینک پایان مطلب دریافت کنید .

توجه داشته باشید که ممکن است آنتی ویروس داخلی مرورگر شما و یا آنتی ویروس اصلی تان فایل نصاب مخصوص ویندوز را به عنوان بدافزار شناسایی کند . اما این مورد بیشتر به خاطر حساسیت بیش از حد روتین های ضد بدافزار است.

پس از اتمام دانلود ، فایل زیپ را اکسترکت کرده و فایل MonectHost را باز کنید . در این هنگام ممکن است که هشداری از سوی فایروال سیستم دریافت کنید . کافیست دسترسی این برنامه را تایید کنید . اگر پیغام از سوی فایروال ویندوز است ، دکمه Allow access را کلیک کنید تا دسترسی تایید شود .

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی


دستگاه اندرویدی و کامپیوتر خود را به یک شبکه بی سیم مشابه متصل کنید . اکنون اپلیکیشن Monect را باز کرده و آدرس آی پی کامپیوتر خود را در کادر موجود تایپ کنید . اگر آدرس آی پی کامپیوترتان را نمی دانید کافیست دکمه Search host را تپ کنید تا کامپیوتر(های) موجود در شبکه را مشاهده نمایید . اگر به هر دلیلی در هنگام اتصال دو دستگاه به یکدیگر مشکلی داشتید ، بهتر است یک بار کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا مشکل حل شود .

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی


پس از اینکه برقراری ارتباط با موفقیت انجام شد با تصویر زیر روی صفحه دستگاه اندرویدی تان مواجه خواهید شد . ۱۲ آیتم مختلف وجود دارد که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند .

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی


مروری بر حالت های کنترلی اپلیکیشن Monect

حالت تاچ پد ، صفحه دستگاه شما را تبدیل به یک ترک پد لپ تاپی می کند که همچنین اسکرول بار نیز در سمت راست خود دارد . در این حالت شما می توانید به  ۳D Mouse Mode نیز دسترسی داشته باشید . این حالت گوشی شما را تبدیل به شبیه ساز یک موس لیزری کامل می کند . بنابراین با حرکت دادن گوشی شما ، نشانگر موس نیز تکان خواهد خورد .

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی


در حالت صفحه کلید شما به تمامی کلیدها از جمله کلیدهای تایپی ، کلیدهای تابعی ( F1 ، F2 و … ) و کلیدهای عددی دسترسی خواهید داشت . این صفحه کلید کامل می تواند در مواقعی که صفحه کلید اصلی شما خراب شده است به صورت موقتی به کارتان بیاید . البته در حالتی که صفحه کلید لپ تاپ شما دارای Numpad هم نباشد این کیبرد مجازی گزینه خوبی خواهد بود .

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی


در حالت Text Transfer می توانید یک متن را در دستگاه خود تایپ کرده و سپس به برنامه ای که در حال حاضر روی آن تمرکز ( Focus ) شده است ارسال کنید .

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی


اگر نیاز دارید تا به فایل های روی هارد دیسک تان دسترسی داشته باشید ، می توانید از حالت My Computer استفاده کنید . پس از سوئیچ کردن به این حالت ، تمامی درایوهای تان را مشاهده خواهید کرد و می توانید خیلی راحت بین فایل ها و فولدرهای تان به گشت و گذار بپردازید و موارد مورد نظرتان را باز کنید . البته می توانید هر فایلی که خواستید را روی دستگاه تان دانلود کنید . با تپ کردن و نگه داشتن ، منوی مورد نظر ظاهر خواهد شد .

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی


برای علاقمندان به بازی ، این اپلیکیشن از سه حالت Race ، Joystick و Shooter پشتیبانی می کنید . حالتهای Race و Shooter برای بازی های رانندگی و تیراندازی می باشند و حالت Joystick نیز برای بازی هایی مثل فوتبال و … می باشند . همچنین این اپلیکیشن با ژیرسکوپ دستگاه شما هماهنگ شده و برای بازی هایی مثل ماشین سواری حس خوب یک فرمان اتومبیل را به شما منتقل خواهد کرد . پس لذت ببرید …..

استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی


سه حالت باقی مانده عبارتند از Power Point ، Browser و Media که برای زمان هایی که کامپیوتر شما به صفحات نمایش بزرگ ، پروژکتور و یا تلویزیون متصل هستند مناسب است . در هر سه حالت نیز می توانید از تاچ پد و دکمه های موس استفاده کنید .

در هر حالتی نیز دکمه های کاربردی در قسمت بالا صفحه قرار می گیرند . همچنین دکمه هایی برای کنترل فایل های ویدئویی وجود دارند . برای وبگردی راحتروی صفحه تلویزیون تان و بدون جنگ با موس و کیبرد  می توانید از حالت Browser استفاده کنید .


استفاده چند منظوره از گوشی یا تبلت اندرویدی