پارس ناز پورتال

دکوراسیون مخصوص منزل شما

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون مخصوص منزل شما

با فرشی مناسب و زیبا، می توانید به راحتی دکور خانه خود را تغییر داده و به محیط اطراف خود احساسی تازه بدهید. کف خانه شما، مانند دیوارها، محلی است که بیشترین جلب توجه را برای افراد دارد.

 

معمولاً بعضی افراد، از اینکه هر روز نمایی تکراری از خانه خود را می بینند خسته نمی شوند. اما در حقیقت این امر، بسیار خسته کننده است. بنابراین بهتر است دیوارهای اتاق را هم دوست داشته باشید و دکور خانه خود را برای تفنن عوض کنید.

 

تغییر دکور منزل، فقط به این معنی نیست که شما بیرون رفته و فرشی زیبا خریداری کنید. در ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع دکوری می خواهید برای منزل خود در نظر بگیرید و بعد، ببینید دقیقاً چه چیزی در خانه شما وجود دارد. برای مثال، نوع مبلمان، رنگ و مدل کف، نوع ماده استفاده شده در کف و مقدار فضایی که قرار است پوشیده شود.

 

بنابراین مهمترین سوالی که در این بین پیش می آید، این است که شما می خواهید تاثیری سریع در اتاق به وجود بیاورید و یا می خواهید تاثیر تغییر دکوراسیون شما کم کم پدیدار شود. سپس در مورد نوع دکور تصمیم بگیرید که می خواهید خانه ای با طرح معمولی، کلاسیک یا خودمانی و صمیمانه داشته باشید. تغییرات اصلی دکور شما، با قرار دادن مناسب فرش در خانه صورت می گیرد.

 

 

برای انتخاب بهترین مکان قرار گیری فرش، بهتر است توصیه های زیر را به کار بگیرید:

 

 

* رنگ های روشن مثل قرمز و آبی روشن، معمولاً فضایی رویایی به محیط میدهند.

* معمولاً رنگ های خاکی رنگ، باعث احساسی آرامبخش می شود. بنابراین می توانید از قالی هایی با این رنگ برای مکان هایی که احتیاج به آرامش دارید، استفاده کنید.

* رنگ های سرد، معمولاً دارای زمینه ای کلاسیک هستند.

* فرش های شرقی و ایرانی، معمولاً محیط را کلاسیک تر و شیک تر نشان می دهند.

* مکانهایی که احتمال رفت و آمد در آنها زیاد است، از فرش هایی استفاده کنید که قابل شستشو باشد و از قرار دادن فرش های گران قیمت در این مکان ها جلوگیری کنید.

* فرش های گلدار برای اتاق کودکان و حتی اتاق نشیمن بسیار مناسب است. اما هنگام خرید فرش، بهتر است رنگ آن با رنگ دکور اتاق متناسب باشد.

* آنچه در دکور اتاق باید خیلی به آن دقت کرد، رنگ زمینه فرش است. فرش هایی با زمینه جنگل، نواحی گرمسیری و سواحل می توانند به خانه شما محیطی خاص بدهند.

* اگر می خواهید برای اتاق خواب خود فرشی تهیه کنید، این خیلی مهم است که فرشی مناسب را انتخاب کنید. فرم، ظاهر، احساس و مکان قرار گیری فرش بسیار مهم است چرا که اتاق شما، یکی از محل هایی است که می خواهید در انجا به ارامش برسید. هنگامی که می خواهید وارد اتاق شوید، به این فکر کنید که دنبال چه احساسی در اتاق خود هستید. این نکته در انتخاب نوع قالی بسیار مهم است.

 

اگر چه رنگ و زیبایی قالی بسیار مهم است، اما محل قرار گیری قالی نیز مهم است و باعث ایجاد جذابیت محیط می شود. در انتخاب فرش باید دقت لازم را به خرج دهید و فرشی با ارزش را تهیه کنید.